رئیس اداره محیط زیست شهرستان رباط کریم از فعالیت پنج هزار واحد صنفی،‌ صنعتی، خدماتی و کشاورزی در این شهرستان خبرداد.

 ایوب زارع در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به فعالیت پنج هزار واحد صنفی، صنعتی، خدماتی و کشاورزی در سطح شهرستان رباط کریم گفت:‌ با توجه به وارونگی هوا بیش از 30 واحد صنعتی، خدماتی،‌ کشاورزی از حوزه شهرستان که امکان و پتانسیل آلودگی زیست محیطی دارند به استناد بند ب ماده 192 قانون برنامه پنجم توسعه نسبت به ابلاغ خود اظهاری اقدام شد. 

وی ادامه داد: در همین راستا واحدهای مربوطه موظف هستند در مدت تعیین شده (یک ماه)‌ نسبت به سنجش آلاینده‌های زیست محیطی اقدام و نتایج را جهت بررسی کارشناسی به اداره محیط زیست ارائه کنند. 

رئیس اداره محیط زیست شهرستان رباط کریم از تعطیلی چهار واحد آلاینده خبر داد و افزود: با توجه به انباشت آلایندگی و افزایش بارآلودگی هوای استان تهران چهار واحد شن و ماسه و آسفالت اخطار تعطیلی دریافت کردند و تا زمانی که شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم است،‌ واحدهای مذکور تعطیل خواهند بود. 

ایوب زارع در ادامه با اشاره به برخورد قاطع با ضایعات سوزان اظهار داشت:‌ ضایعات سوزان غیرمجاز از جمله واحد‌های آلاینده و مزاحم شهرستان هستند که از تاریکی شب استفاده کرده و در حاشیه شهر اقدام به تخریب محیط زیست می‌کنند و با مشاهده ماموران محیط زیست پا به فرار می‌گذارند اما با آنان برخورد قاطع خواهد کرد. 

وی افزود: به دنبال گشت و پایش شبانه روزی با سه واحد ضایعات سوزی برخورد کرده،‌ همچنین نسبت به اطفاء حریق ناشی از لاستیک سوزی اقدام کردیم. 

رئیس اداره محیط زیست شهرستان رباط کریم در پایان خاطرنشان کرد: با هماهنگی که با دادگاه انجام شده،‌ از قاضی حکم دریافت کرده‌ایم که بعد از برخورد با سودجویان و متخلفان،‌ این افراد توسط نیروی انتظامی دستگیر و در مدت زمان کوتاهی به دادگاه ارجاع داده خواهد شد؛ همچنین از نیروی انتظامی درخواست داریم تا در هنگام گشت و پایش،‌ مأمور در اختیار محیط زیست قرار دهد تا در صورت نیاز نسبت به دستگیری متخلفان اقدام شود.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار