معاون عمرانی فرماندار فهرج گفت: بخش‌هایی از طرح توسعه و عمران ناحیه شرق استان کرمان در نخستین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران با حضور فرمانداران و و شهرداران ناحیه شرق استان کرمان تصویب شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران بهنام فراقی اظهار داشت: تهیه طرح توسعه عمران ناحیه شرق استان کرمان از سال 88 توسط مهندسان مشاور آغاز و چند جلسه فنی در قالب کمیته فنی و کار گروهای تخصصی برای برای بررسی طرح در سال‌های 89 و 90 برگزار و نقطه نظرات هر شهرستان در طرح لحاظ و نهایتا کلیات طرح در فروردین ماه 91 در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمان مصوب شد.

وی بیان داشت: این طرح با هدف سیاست‌گذاری برای استقرار جمعیت و فعالیت در سطح شهرستان‌های بم، فهرج، نرماشیر و ریگان تا سال 1410 و برای مدیریت خردمندانه و هوشمندانه فضاهای قابل توسعه و حفظ وضعیت موجود، ارائه الگوی مناسب سازماندهی و ساختار فضایی ناحیه، برقراری هماهنگی میان طرح‌های قابل اجرا، سیستم‌ها و رویکردهای مصوب و ارائه سیاست‌های مناسب برای هدایت و کنترل برنامه‌ریزی در این شهرستان‌ها تهیه شده است.

طرح توسعه و عمران ناحیه شرق کرمان با شناسایی ظرفیت‌های موجود و تفکیک بخش‌های مختلف و استعدادهای شهرستان‌های شرقی استان کرمان را معرفی می‌کند.

معاون عمرانی فرماندار فهرج گفت: در این طرح کشاورزی ناحیه شرق به ویژه خرمای مضافتی منحصر به‌فرد و مرکبات و بناهای تاریخی و آثار باستانی به عنوان قطب گردشگری جذب توریسم، وجود منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید و صنایع خودروسازی، شبکه ریلی، وجود ایستگاه‌های بزرگ از جمله ایستگاه راه‌آهن فهرج به صورت ویژه دیده شده است.

فراقی ابراز داشت: نخستین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران روز سه‌شنبه سوم دی ماه جاری با حضور فرمانداران و نماینده فرمانداران و شهرداران ناحیه شرق استان کرمان در تهران برگزار و در این جلسه بخش‌هایی از طرح تصویب و مقرر شد در جلسه آینده شورای عالی شهرسازی و معماری اسناد طرح مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/م
برچسب ها: عمران ، کرمان ، معماری ، فهرج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.