اولین تفاهمنامه بین شرکت نفت خزر و مؤسسه ملی اقیانوس شناسی به امضا رسید.

وحید چگینی، رئیس مؤسسه ملی اقیانوس شناسی در گفتگو با خبرنگار گروه دانش باشگاه خبرنگاران گفت: تفاهمنامه همکاری های آموزشی، انتشاراتی و پژوهشی اولین تفاهمنامه بین شرکت نفت خزر و مؤسسه ملی اقیانوس شناسی بوده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر دلیل امضای چنین تفاهمنامه اي افزود: با توجه به اتفاقات که در خلیج میرلیگ مبنی بر آلودگی و شباهت کار از نظر عمق حفاری و عمق بالای مشکلات در دریای خزر رخ داده مسئولان شرکت نفت خزر بر آن شدند که با امضای تفاهمنامه با مؤسسه ملی اقیانوس شناسی از بروز چنین مشکلاتی در دریای خزر پیش گیری کنند.

وی تصریح کرد: بررسی مطالعات زیست محیطی و ارزیابی زیست محیطی دو پروژه بزرگ در محدوده دریای خزر است که چه در بخش ساحلی و چه غیر ساحلی با توجه به میادین گاز و هیدروکربنیک که اخیراً‌ در دریای خزر اعلام شده و البته وجود مخازن دیگر با امضای این تفاهمنامه تحقیقات و بررسی ها زیاد صورت می گیرد.

*مطالعات اقیانوس شناسی و ماهواره ای با امضای تفاهمنامه بررسی می شود

چگینی در ادامه گفت: البته تحصیلاتی را در رودسر برای متخصصین و پژوهشگران از دید حفاظت ساحل و ارزیابی زیست محیطی و مدل سازی امواج فراهم آمده است.

وی افزود: چنانچه کارهای میدانی چه در خصوص مطالعات اقیانوس شناسی و ماهواره ای با امضای تفاهمنامه در حال فعالیت و بررسی است.

چگینی تصریح کرد: این تفاهمنامه همکاری گسترش علمی پژوهشی شرکت نفت خزر به دلیل اطلاعات و کادر پرسنل مؤسسه ملی اقیانوس شناسی است./ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار