۸۸ درصد از دانشجویان ایرانی در کشورهای مالزی، آمریکا و کانادا مشغول تحصیل هستند و از بیشترین تسهیلات ارزی استفاده می‌کنند.

مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، گفت: دوره‌های "دکتری پژوهش محور" که حدود یک سال است آغاز شده و یکی از راه‌های بورس است موجب برقراری ارتباط بین دانشگاه با صنعت می‌شود و بر اساس این قرار داد صنعت و دانشگاه، دانشجو را برای ادامه تحصیل در دوره دکتری پژوهش محور کمک می‌کنند و در حال حاضر دانشجویان کمی در این دوره‌ها تحصیل می‌کنند. 

وی در خصوص اعزام دانشجو به خارج از کشور در رشته‌های ضروری محقق می‌شود، افزود: در اکثر رشته‌ها دست دانشجویان را برای بورس خارج باز گذاشته‌ایم، اما امکان انتخاب به این معنی نیست که در تمام این رشته‌ها اعزام صورت می‌گیرد، همچنین دانشجویان باید از شرایط خاصی مانند معدل، سوابق پژوهشی برخوردار باشند. 

وی با بیان اینکه در ۱۷ کشور تعداد دانشجویان ایرانی که از تسهیلات ارزی استفاده می‌کنند بیش از ۵۰۰ نفر است، اظهار داشت: بیشترین دانشجویان ایرانی که از تسهیلات ارزی استفاده می‌کنند به ترتیب در کشورهای مالزی، آمریکا و کانادا هستند که از این تعداد ۸۸ درصد دانشجویان را تشکیل می‌دهد و ۱۲ درصد بقیه دانشجویان در ۵۱ کشور دیگر مشغول تحصیل هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار