داستان جنگ تموز در تابستان 2006 ، هنوز برای خیلی‌ها همانند یک رؤیا باقی مانده است. مگر می‌شود یکی از مجهزترین ارتش‌های جهان در مقابل یک گروه شبه نظامی به زانو درآید و در نهایت با ذلت از خاک لبنان خارج شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،  سرمقاله نشریه رایحه  نوشت: داستان جنگ تموز در تابستان 2006 ، هنوز برای خیلی ها همانند یک رؤیا باقی مانده است. مگر می شود یکی از مجهزترین ارتش های جهان در مقابل یک گروه شبه نظامی به زانو درآید و در نهایت با ذلت از خاک لبنان خارج شود.

رژیم غاصبی که در چشم اعراب به یک ارتش شکست ناپذیر تبدیل شده بود و اتحاد عربی علیه خود را فقط در 6 روز به شکست کشاند، حال نه در مقابل ارتش چند کشور عربی و نه حتی در مقابل ارتش لبنان که درمقابل یک گروه شبه نظامی تحت عنوان حزب الله لبنان عقب نشینی کرده است.

به راستی چه اتفاقی افتاده بود؟ آیا سلاحهای حزب الله از ارتش اسرائیل برتر بود؟ آیا تعداد نیروهای حزب الله از ارتش اسرائیل بیشتر بود؟ آیا قدرت اطلاعاتی وجاسوسی این گروه در مقابل اسرائیل برتر بود؟ آیا کشورهای عرب منطقه از حزب لله حمایت می کردند و سلاح و پول در اختیارش می گذاشتند؟

آیا حزب الله سلاحهای کشتارجمعی شیمیایی وهسته ای در اختیار داشت و اسرائیل از این امکانات بی بهره بود؟

پس چه اتفاقی افتاد که اسرائیل نتوانست این جمعیت شیعی را که فقط بخش هایی از کشور کوچک لبنان را در اختیار خود داشتند شکست دهد و برای همیشه خود را از شر کابوس حزب الله خلاص کند؟

کسانی از غرب و شرق که می خواهند راز موفقیت حزب الله لبنان را دریابند، ابتدا باید با ایدئولوژی شیعه و جهان بینی آن آشنا شوند؛ ایدئولوژی ای که یک بال آن ریشه در سال 61 هجری و قیام سالارشهیدان علیه دستگاه جور زمان و بال دیگر آن ریشه در مهدویت یعنی حکومت حقه ای که عدالت گسترجهانی در آخرالزمان است دارد و با این دو بال بن بستی در حرکت آن نمی توان یافت.

الگوی حزب الله قیام الهی حضرت امام خمینی درایران زمین است که تنها با قدرت ایمان و اعتقاد به مردم در مقابل ژاندارم منطقه ایستاد و آن را به زانو درآورد و سپس در جنگی نابرابر در مقابل ارتش بعث صدام 8 سال مقابله کرد.

اما مؤلفه‌ای که در قدرت حزب‌الله نمی‌توان آن را نادیده گرفت؛ رهبری مقتدر، شجاع، مدیر و مدبر، حکیم ودوراندیش سیدحسن نصرالله است؛ شخصیتی روحانی که پرورش یافته مکتب امام راحل و حضرت امام خامنه ای است.

برخلاف سایر رهبران عرب، نصرالله همپای یاران مجاهدش در وسط میدان رزم است. روزی نیست که موساد با کمک دستگاههای جاسوسی اعراب برای به دام انداختن و قتل وی نقشه نکشد؛ اما او با تبعیت از مولای خود سالار شهیدان با اراده ای پولادین درمقابل دشمن صهیونیستی ایستاده است. هنگامی که فرزند ارشدش توسط رژیم غاصب به شهادت رسید، همه منتظر بودند تا عجز و حزن را در چشمان وی ببینند؛ اما رفتار مقتدرانه او در مقابل این مصیبت عظیم، تداعیگررفتار ائمه معصومان و در عصر حاضر و تداعی گر رفتارحضرت روح الله در غم شهادت حاج‌آقا مصطفی بود.

بعد از جنگ 33 روزه نصرالله در چشم جوانان عرب کشورهای مختلف به یک قهرمان تبدیل شد و پرچم حزب الله بر فراز دستانشان قرار گرفت تا نشان دهند حریت و آزادگی، مذهب نمی شناسد و بر خلاف دسیسه حیله گران که تخم نفاق میان مذاهب اسلامی می کارند شیعه و سنی در مقابل دشمنان دین خدا و در رأس آنها صهیونیسم متحد و یکپارچه اند؟
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار