وزيرخارجه ايتاليا به اروپاييها توصيه کرد از فرصت تعامل با ايران استفاده کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران: وزير خارجه ايتاليا به مقامات اروپايي توصيه کرد از فرصتي که ايران براي تعامل و همکاري به وجود آورده است، کمال استفاده را کنند، زيرا اين فرصت ممکن است تکرار نشود.

اما بونينو، وزير امور خارجه ايتاليا، روز جمعه در گفتگو با راديو راديکال به کشورهاي غربي متذکر شد: پنجره نيمه باز توافق با ايران براي هميشه باز نخواهد ماند.

بونينو، با اشاره به سفر اخير خود به جمهوري اسلامي ايران و گفتگو با مقامات بلند پايه کشورمان گفت: من به دوره رياست جمهوري روحاني خوشبين تر هستم. نباید فرصتی که در دوره خاتمی از دست رفتف در دوره روحانی هم از دست برود.

بونينو افزود: برخي، مشکلات کنوني ايران را فقط به تحريم ها نسبت مي دهند اما من فکر مي کنم علاوه بر فشار تحريم ها مسائل ديگري نيز دخيل هستند.

بونينو در بخش ديگري از اظهارات خود با تاکيد بر اين که ويژگي بارز جامعه ايران اين است که ضد غربي نيست گفت: پنجره نيمه بازي که در روابط ايران و غرب گشوده شده تا ابد باز نخواهد بود و دولت ايران نيز بر ان تاکيد مي کند. 

وزير امور خارجه ايتاليا در پايان با پيشنهاد به ديگر مقامات اروپايي که از ايران ديدار کنند افزود: من در بازگشت از ايران گزارشي را درباره اين ديدار به همتاهاي غربي ام ارائه کردم زيرا بر اين باورم که بايد همه ما دانستني هاي خود را درباره اين کشور، براي باز نگه داشتن پنجره روابط، با ديگر کشورها در ميان گذاريم.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار