معاون عمرانی فرمانداری فیروزکوه گفت: اعضای تعاونی ها نسبت به پرداخت آورده نقدی خود در جهت تسریع پیشرفت پروژه های مسکن مهر اهتمام داشته باشند.

ˈهوشنگ نیکزادˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهارکرد: با توجه به اعتراضات متعدد اعضای تعاونی های مسکن مهر شهرستان مبنی بر لزوم شفاف سازی قیمت های ساخت و ساز، این کمیته در سطح شهرستان شکل گرفته است.

وی گفت: از روز نخست پایه گذاری مسکن مهر در منطقه، مقرر بود تا با قیمت پایه متر مربعی 320 هزار تومان کار به انجام برسد که البته این رقم بدون در نظر گرفتن هزینه های جانبی از قبیل خرید انشعابات آب، برق و گاز، مجوز ساخت، محوطه سازی، آماده سازی، بیمه و . . . بود.

نیکزاد افزود: امروز این کمیته به منظور شفاف سازی قیمت های تمام شده با حضور نمایندگان بنیاد مسکن، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مهندسان مشاور و تعاونی ها شکل گرفته است.

وی تصریح کرد: شفاف سازی قیمت ها بر اساس تفاهم نامه های موجود، انعقاد قرارداد با پیمانکار و همچنین هزینه های جانبی محاسبه شده و پس از آن به اعضای تعاونی های مسکن مهر اعلام می شود.

معاون عمرانی فرمانداری فیروزکوه تاکید کرد: در این راستا لازم است اعضای تعاونی ها نسبت به پرداخت آورده نقدی خود در جهت پیشرفت پروژه ها و تسریع در انجام آنها اهتمام داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع و پرداخت نکردن به موقع سهم آورده نقدی، علت اصلی آزاد نشدن به موقع تسهیلات بانکی مسکن مهر است.

نیکزاد هشدار داد: اگر هر یک از اعضای تعاونی ها نسبت به انجام این مهم و پرداخت به موقع سهم خود توجه نکنند، با هماهنگی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مطابق بخشنامه های موجود و تصمیمات هیأت مدیره نسبت جایگزینی افراد اقدام می شود.

بیش از پنج هزار واحد مسکن مهر در سایت های ˈدشت ناصرˈ، ˈغرقاب درهˈ و ˈارجمندˈ شهرستان فیروزکوه توسط 15 تعاونی، سه انبوه ساز و دو خیّر مسکن ساز در حال ساخت است که هزار و 200 واحد آن ملکی و بقیه 99 ساله است.

کیانی افزود: این پروژه هم اینک در مرحله نازک کاری است و با اهتمام اعضا در پرداخت باقی مانده آورده نقدی تکمیل می شود.

وی در خاتمه با اشاره به دستاوردهای جلسه با حضور اعضای تعاونی، تصریح کرد: مقرر شد اعضا با رأی مجمع عمومی نسبت به ادامه انجام پروژه به صورت امانی یا پیمانی تصمیم بگیرند و سپس با مشخص شدن روش ساخت، اعضا نسبت به تامین باقی مانده آورده نقدی اقدام کنند./س



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.