امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: غربی ها با عملکرد منطقی و مورد توجه قرار دادن مکتب واقعی مسیحیت، می توانند از بحران معنویت گریبانگیر خود خارج شوند.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالعلی استیری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن با اشاره به فرارسیدن سالروز تولد حضرت عیسی مسیح(ع) اظهارکرد: آن حضرت به عنوان یکی از پیامبران اولوالعزم معرفی شده که تولد، زندگی و پایان کارشان همراه با معجزه بوده است.

وی گفت: حضرت عیسی(ع) از مادری (حضرت مریم) متولد می شود که بدون هیچ تماسی با نوع بشر آن حضرت را به دنیا آورد و در گهواره سخن می گفت و همه اینها از جمله معجزات ایشان است.

حجت الاسلام استیری افزود: عده ای به غلط آن حضرت را فرزند خدا معرفی می کنند که آیه 59 سوره مبارکه ˈآل عمرانˈ خط بطلانی بر این موضوع کشیده است.

وی اضافه کرد: در این آیه شریفه آمده است ˈهمانا مَثَل خلقت عیسی (در خارق العاده بودن) به امر خدا، مَثَل خلقت آدم ابوالبشر است که خداوند او را از خاک بساخت، سپس بدان خاک گفت بشری به حد کمال باش، هماندم چنان شدˈ.

امام جمعه شهرستان فیروزکوه با اشاره به مسیحیت آغشته به انواع خرافات و انحرافات امروز، تصریح کرد: اگر مسیحیان منطقی عمل کنند و مکتب واقعی حضرت عیسی(ع) را مورد توجه قرار دهند، دیگر شاهد بحران معنویت در غرب نخواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: علت بحران مسیحیت، دور شدن و فاصله گرفتن از آموزه های دینی و مبانی حضرت عیسی(ع) است.

نماینده ولی فقیه در شهرستان فیروزکوه یادآور شد: کج فهمی های آنان در این مقوله باعث انحرافشان شده است که با اصلاح آن از منجلاب فسادی که هم اینک در آن غوطه ورند، نجات خواهند یافت./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.