رییس مرکز ملی پاسخ گویی به سووالات دینی گفت: پیشنهاد رییس جمهوری مبنی بر مقابله با افراطی گری، کاملا بر اصول و مبانی دینی ما استوار است و از کشوری صادر شده که پیرو اسلام ناب است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران قم، حجت الاسلام والمسلمین ˈ علی مخدوم ˈ افزود: یکی از راه های مقابله با افراطی گری و خشونت در جهان استفاده از زبان و ادبیات دیپلماتیک است و دنیا باید مشی صلح دوستی و نفی افراط گری مسلمانان را بداند تا چهره واقعی اسلام فراموش نشود.

وی ابراز داشت: تصویب قطعنامه مبارزه با افراط گری پایان کار نیست و آغازی است که بر اساس پیشنهادی که رییس جمهوری به ملت های جهان و سازمان ملل دادند باید تابلوی زیبای رحمانیت دین را هر شخصی در جایگاه خود ارائه دهد.

وی تاکید کرد: نباید اجازه دهیم برخی گروه ها و فرقه های منحرف به گونه دیگری اسلام و دین ما را تشریح کنند چرا که واقعیت این است که دین ما دین مهربانی، صلح و آرامش است.

مخدوم ادامه داد: رساندن پیام اسلام به جهانیان صرفا با صدور یک قطعنامه محقق نمی شود و وظیفه دولت به تنهایی نیز نبوده و همه کسانی که نسبت به دین علاقه و وظیفه ای دارند باید همیار دولت باشند.

وی با اشاره به این که هیچ دشمنی به اندازه جریان های تکفیری نمی تواند چهره اسلام را خدشه دار کند گفت: تکفیری ها به شکلی بسیار زننده و به شدت تاثیرگذار در جوامع غرب می توانند چهره اسلام را غیر از آن چه که هست نشان دهند.

رییس مرکز ملی پاسخ گویی به سووالات دینی افزود: دین اسلام نباید خشن جلوه داده شود و این در حالی است که جریان های تکفیری وجهه اسلام را در بیرون از جهان اسلام خدشه دار کرده و در درون جوامع اسلامی نیز تفرقه ایجاد می کنند و تصویب قطعنامه مقابله با افراط گرایی ظرفیتی برای مقابله با آنان است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.