معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کشورگفت: برای ثبت این اثر مشکل خاصی بر سر راه وجود ندارد و در واقع یونسکو با کلیات موضوع برای ثبت آن موافقت کرده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان،محمدعلی نجفی امروز در بازدید از روستای تاریخی میمندشهربابک در استان کرمان اعلام کرد : همکاران ما در حال کامل کردن گزارشی درباره تضمین ادامه ی حیات پایدار دراین منظر فرهنگی هستند که در طی دو تا سه ماه آینده این گزارش کامل و به یونسکو ارائه خواهد شد .

وی خاطرنشان کرد : میمند فقط دستکند بودن آن نیست بلکه نوع منظر فرهنگی و نوع زندگی و جامعه شناختی این منطقه است که مورد توجه یونسکو قرار گرفته است .

وی با اشاره به ادعاهای برخی کشورها که آنها هم چنین مناطقی را دارند، تصریح کرد : ما برای ثبت جهانی میمند تمام تلاش خود را به کار می گیریم ، حالا اگر کشوری هم چنین مناطقی داشته باشد و بخواهد ثبت دهد ما مخالف آن نخواهیم بود .

نجفی خاطرنشان کرد : ظرف ماههای آینده این مسئله حل خواهد شد و مشکلی در جهت ثبت این اثر نخواهیم داشت .

استاندار کرمان هم در این بازدید گفت : از هیچ گونه کمکی برای ثبت این روستای زیبا و تاریخی دریغ نخواهیم کرد .

علیرضا رزم حسینی با تأکید براین نکته که زندگی مردم این منطقه بر پایه ی دامپروری است، بیان کرد : باید درجهت توسعه ی دامپروری پایدار در این منطقه برنامه ریزی کرد .

وی با اشاره به اینکه وجود تیرهای برق در ثبت این اثر مشکلاتی را به وجود آورده است، تصریح کرد : برای اجرای پروژه ی برق رسانی زیرزمینی حاضریم با میراث فرهنگی همکاری کنیم.

استاندارکرمان افزود : باید ازیک کارگروه ویژه ی اقتصادی برای رونق و گسترش این منطقه استفاده کرد .

معاون رییس جمهوری و استاندار کرمان در این بازدید از برخی منازل مسکونی که هنوز مردم در آنها سکونت دارند، بازدید کردند ./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.