مقامات سعودی برای تقویت گروه های مسلح در سوریه پیش از برگزاری کنفرانس ژنو-2 تلاش می کنند از این مسئله به عنوان ابزار چانه زنی در مذاکرات بهره ببرند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه ؛ رئیس دستگاه اطلاعاتی عربستان و معاون وزیر دفاع این کشور در حال رایزنی و تماس های فشرده به منظور پیشبرد اهداف خود در آستانه برگزاری کنفرانس ژنو-2 در سوئیس هستند. منابع آگاه اعلام کردند بندر بن سلطان و برادر او با سران گروه های تروریستی در منطقه به ویژه در سوریه و لبنان دیدار کرده اند تا مقدار زیادی تروریست مزدور و سلاح را وارد این کشورها کنند. هدف آنان، ایجاد تغییر در موازنه قوا و روحیه دادن به گروه های تروریستی در سوریه بعد از تحمل یک رشته شکست های سنگین است. 

به گفته این منابع، مقدار زیادی پول به لبنان ارسال شده است تا از آن برای تامین هزینه هسته های تروریستی انتحاری استفاده شود. هدف از این اقدام، تشویق تروریست ها به حمله به اهداف خاص به منظور ایجاد آشوب و هرج و مرج در لبنان و تضعیف ارتش لبنان با همکاری موساد اسرائیل و باندهای وابست به حریری و جعجع و در نهایت، متلاشی کردن این ارتش است. 

ریاض کنفرانس ژنو-2 را آخرین برگه خود برای ادامه دادن به نقش آفرینی مستبدانه در منطقه می داند و با کمک بازوهای تروریستی خود تلاش می کند جایگاه خود را در میز مذاکرات تقویت کند. به ویژه آن که موفق نشد مانع پیشرفت مذاکرات غرب با ایران شود.  شاهزادگان سعودی همچنین با این اقدام به دنبال تثبیت موقعیت خود و جلب اعتماد دولت آمریکا به خود از طریق همکاری با اشغالگران اسرائیلی هستند. 


انتهای پیام /
برچسب ها: سعودی ، سوریه ، عبدالله ، گروه ، مسلح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار