سخنگوی تشکیلات خود گردان فلسطین گفت شایعات را درباره وجود مجاری ارتباطی سری میان نخست وزیر رژیم صهیونیستی و محمود عباس رئیس این تشکیلات تکذیب می کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، روزنامه الحیات چاپ لندن در شماره امروز خود در اینترنت در گزارشی از رام الله نوشت : نبیل ابو ردینه سخنگوی تشکیلات خود گردان فلسطین، خبر روزنامه اسرائیلی «یدیعوت آحارنوت» را مبنی بر وجود ارتباط و مذاکرات محرمانه میان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و محمود عباس رئیس این تشکیلات تکذیب کرد.

بنا براین گزارش، روزنامه «یدیعوت آحارنوت» در گزارش خود نوشته بود: اسحاق مولخو وکیل اسرائیلی مقیم لندن و مشاور نتانیاهو، با باسل عقل نماینده محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان و فرد نزدیک به وی، ارتباط هایی برقرار می کرد و از این طریق اطلاعات مورد نیاز دو طرف رد و بدل می شد.

اما نبیل ابو ردینه در اظهاراتی رسمی این موضوع را تکذیب و تصریح کرد «هیچ ارتباط محرمانه ای با دولت اسرائیل وجود ندارد».

بر پایه این گزارش، مسئولان فلسطینی اعلام کردند مذاکرات میان محمود عباس و بنیامین نتانیاهو در این دوره، با میانجگیری جان کری وزیر خارجه آمریکا صورت می گیرد . این مسئولان در مصاحبه با الحیات تصریح کردند: یک هیات سیاسی امنیتی از آمریکا در قدس اقامت دارد که تماسها و مذاکراتی را میان طرف های فلسطینی و اسرائیلی برای ایجاد پل ارتباطی میان آنها، برقرار می کند. فعالیت این هیات، نوعی زمینه سازی وایجاد آمادگی برای سفر آینده جان کری است.

این گزارش حاکی است : جان کری در این دوره، ‌در صدد تدوین بندهای توافق جدید میان دو طرف است که در صورت موفقیت آن، پیش بینی می شود قبل از پایان ماه آوریل آینده یعنی پایان مدت زمان نه ماهه مذاکرات که دو طرف قبلا بر سر آن توافق کرده بودند، به اعلام عمومی منجر شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار