با هزینه سنگین تبلیغات در کشور، روابط عمومی ابزاری موثرتر برای شرکت های کوچک و متوسط است.

مجيد کثيري مشاور روابط عمومي و برند در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، با بيان اينکه در سالهاي اخير به منظور حمايت از کارآفريني و کارآفرينان جشنواره‌هاي متعددي تاکنون برگزار شده است، عنوان کرد: در شرایط رکود اقتصادی حمايت از کارآفريني و طرح های نوآورانه از اهمیت بالایی در بازگشت رونق به کشور برخوردار است و به همين منظور برگزاری جشنواره های کارآفرینی باعث تشویق و گسترش بیشتر فرهنگ کارآفرینی در کشور است.

وی که به همراه مصطفی مرشدی، برنده مدال طلای کارآفرینی از پنجمین جشنواره کارآفرینی و توسعه کسب و کار دانشگاه شریف گردیده در این مورد گفت: جشنواره کارآفريني دانشگاه شريف با هدف معرفي کارآفرينان برتر در عرصه کسب و کار و کارآفريني امسال در دانشگاه صنعتي شريف برگزار شد که 140 طرح نوآورانه در آن به رقابت پرداختند که در نهایت از بین این طرح ها، 6 طرح نوآورانه به مرحله فینال راه یافتند.

 وی افزود: این طرح ها در مرحله نهایی به صورت زنده و در حضور اساتید کارآفرینی و کسب و کار کشور و 300 نفر از دانشجویان دانشگاه شریف داوری شدند که این امر این جشنواره را به یکی از برترین رویدادهای کشور در حوزه کارآفرینی تبدیل کرده است.

کثيري در مورد سامانه اخبار رسمی که امسال برنده این جشنواره در حوزه طرح کسب و کار شده افزود: در شرایط هزینه بالای تبلیغات در کشور، روابط عمومی ابزاری موثرتر برای شرکت های کوچک و متوسط است و سامانه اخبار رسمي در واقع اولين سيستم برون سپاري خدمات روابط عمومي و تولید و توزیع خبر و محتوا در کشور محسوب مي‌شود که می تواند برای شرکت های ایرانی که به دنبال ایجاد و یا تسریع فعالیت های روابط عمومی خود و برقراری ارتباط بلندمدت با رسانه ها هستند مفید واقع شود. 

وي در پايان گفت: راه‌اندازي سامانه اخبار رسمي مي‌تواند تحول مهمي را در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی از فضای اقتصادی کشور ايجاد کند، بدين طريق که شرکتهاي کوچک و متوسط هم با استفاده از توان اين سامانه می توانند اخبار رسمي و مورد تاييد خود را به دست رسانه‌ها برساند.

مصطفي مرشدي یکی دیگر از بنیانگذاران این سامانه نیز در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت:‌ متاسفانه موضوع حمايت از کارآفرينان در واقع به يک بحث شعاري تبديل شده و در عمل وقتي کارآفرينان به سمت تحقق قولها و وعده‌هاي داده شده مي‌روند با پروسه طولاني تحقق اين وعده‌ها  روبه‌رو مي‌شوند.

مرشدي تاکيد کرد: حمايت از کارآفرينان توسط دولت يا آيين‌نامه‌هاي در این زمینه، در عمل مسکوت گذاشته می شود که اين امر باعث دلسردي برخي از کارآفرينان و بازماندن آنها از کار اصلي خود شده ‌است.

 وی در این زمینه افزود: دغدغه اصلی یک کارآفرین نباید بروکراسی اداری گرفتن مجوزها و یا دغدغه مداوم بحث هایی چون تامین اجتماعی و مالیات و مسائل حقوقی باشد و به جای این مسائل، یک مدیر کارآفرین باید بتواند بر رشد و گسترش و بهبود کیفیت کسب و کار خود تمرکز کند.

وي با بيان آنکه 80 درصد بار اشتغال در کشور به دوش بخش خصوصي است، عنوان کرد: بخش خصوصي با مشکلات زيادي روبه‌روست که یکی از مشکلات این بخش در زمینه تبلیغات، هزینه بالای رسانه ها و در زمینه روابط عمومی، عدم پوشش اخبار و رویدادهای آنها در رسانه ها است.

وي ادامه داد: به همين علت طرح نوآورانه ما يعني سامانه اخبار رسمي به شرکتهاي کوچک و متوسط که توان چنداني براي تبليغات و انعکاس اخبار خود در رسانه ها ندارند امکان استفاده از ابزاری ساده و کارآمد را برای روابط عمومی می دهد و به همین دلیل توانسته حتی قبل از راه اندازی رسمی با استفبال خوبی مواجه شود.

مرشدي تاکيد کرد: با استفاده از سامانه اخبار رسمي شرکتهاي کوچک و متوسط مي‌تواند خبرهاي مورد تاييد خود را از طريق اين سامانه به رسانه‌هاي خبري که نقش مهمي در خبررساني را دارند، ارائه کنند. 
انتهاي پيام/
برچسب ها: کار آفرینی ، رونق ، ترویج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار