تحصن دانشجویان هنر و وعده معاون شهرداری تهران در خصوص خط 4 مترو که در مقابل تئاتر شهر قرارگرفته است از اتفاقات این هفته بود.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران تئاتر در هفته که گذشت با اتفاقات و رویدادهای متفاوتی همراه بود.


بنابر این گزارش، هفته گذشته با بازدید مسئولین شهری از زیر گذرچهارراه ولی عصر آغاز شد و معاون اجتماعی شهرداری تهران در خصوص ورودی خط 4 مترو که در حال حاضر در مقابل تئاتر شهر قرار گرفته است، گفت: با توجه به راه‌اندازی زیرگذر سعی می‌کنیم این ورودی جمع شود تا مشکل تئاتر شهر که جلوی دیدش گرفته شده، برطرف شود

وی ادامه داد: یک LED چهار وجهی قرار است در محوطه نصب شود و برنامه‌های مختلفی که در تئاتر شهر اجرا می‌شود، در آن اکران شود و تابلوهای دیگر که وجود دارد، جمع‌آوری شود. در داخل پارک دانشجو فضایی در گذشته ایجاد شده بود که به نوع کاربری پارک و تئاتر آسیب وارد می‌کرد. بخشی از این فضا جمع‌آوری شده و بقیه آنها نیز جمع‌آوری خواهد شد.

وی افزود: در مذاکرات امروز قرار شد گذر رودکی که بین تئاتر شهر و تالار وحدت قرار دارد، کارهای مطالعاتی آن انجام شود و اگر امکان‌پذیر بود، طی سال‌های آتی این پروژه به اجرا گذاشته شود. قرار است در پیرامون تئاتر شهر احجامی که یا تندیس مفاخر هنری هستند و یا تندیس‌های جشنواره‌های تئاتر شهر ساخته و در محوطه نصب شود.

ایازی با اشاره به موضوع مرمت ساختمان تئاتر شهر، گفت: بحثی در مورد مرمت تئاتر شهر امروز داشتیم. متاسفانه این ساختمان کیفیت لازم از نظر معماری درون ساختمانی ندارد که باید بازنگری در آن صورت گیرد و انشاءالله همکاران در وزارت ارشاد این مسئله را دنبال می‌کنند.

معاون اجتماعی شهرداری تهران همچنین تاکید کرد که هر چه زودتر نورپردازی ساختمان تئاتر شهر توسط سازمان زیباسازی مورد بازنگری قرار گیرد.

وی ابراز امیدواری کرد که در ماه‌های آتی مسجد ولیعصر در ضلع جنوبی تئاتر شهر به اتمام برسد و ارتباط بین دو مجموعه فرهنگی تئاتر شهر و مسجد بتواند در رونق هر دو مجموعه به یکدیگر کمک کند.
 
از دیگر اتفاقات این هفته اعتراض دانشجویان هنر است، آنان در حیاط دانشگاه تحصن کردند و خواستارتغییر رؤسای همه بخش‌های دانشگاه شدند.
این دانشجویان برای اینکه اعتراض خود را به مسئولان رده بالاتر اعلام کنند، بیانیه‌هایی را خواندند و امضا کردند.

این دانشجویان در بخشی از بیانیه‌ خود خطاب به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نوشته‌اند:
«اینک ما دانشجویان دانشگاه هنر برای اصلاح فضای موجود و بازیابی نشاط دست به اعتراض زده‌ایم و تا احقاق حقوق بدیهی خود از پای نخواهیم نشست و سکوت نخواهیم کرد.»

دانشجویان امضاءکننده بر این باورند که چارچوب مدیریتی و سازمانی دانشگاه هنر تهران در زمینه‌های مختلف مالی، مدیریتی، علمی و پژوهشی به صورت غیرکارشناسی و ناموفق عمل کرده‌اند.

البته در این هفته فهرست نهایی بخش «چشم انداز تئاتر ایران» در جشنواره فجر معرفی شد.
 
12 گروه نمایشی توسط دکتر فریندخت زاهدی، دکترمحمد باقر قهرمانی و حسین کیانی اعضای هیات داوران این بخش به دبیرخانه معرفی شدند که عبارتند از:

در همین نزدیکی» نویسنده و کارگردان: جلال تجنگی

«دور از دسترس اطفال نگهداری شود» نویسنده: فرشته فرشاد، کارگردان: مهدی پاشایی

«سه جلسه تراپی و یک مهمانی» نویسنده: نغمه ثمینی، کارگردان: افسانه ماهیان

«فرجام سفر طولانی طوبا» نویسنده: علیرضا نادری، کارگردان: سید محسن حسن زاده

«قصه ظهر جمعه» نویسنده و کارگردان:سید محمد مساوات

«کوپن» نویسنده: سپیده خمسه نژاد، کارگردان: سید جواد روشن

«گلوله جادویی» نویسنده: ملیحه مرادی، کارگردان: احمد ایرانی خواه

«ماضی استمراری» نویسنده: مرضیه ازگلی، کارگردان: ندا هنگامی

«مدریک» نویسنده و کارگردان: شهرام کرمی

«مرگ نویسنده» نویسنده: عباس عبدالله‌زاده، کارگردان: حسن جودکی

«مده‌آ» نویسنده: سیما بنیادی، کارگردان: میلاد نیک آبادی

«هملت» نویسنده: شهرام احمد زاده، کارگردان: آرش دادگر

همچنین نمایشخوانی مسعود کیمیایی برای مجید بهرامی. بنابراین  گزارش قرار است .
 
این کارگردان سینما، نمایشنامه «دو دلقک و نصفی» را به انگیزه کمک به مجید بهرامی بازیگر تئاتر و سینما که این روزها برای درمان بیماری سرطان در بیمارستانی در آلمان به سر می‌برد نمایشنامه‌خوانی می‌کند.

گفتنی است؛ این نمایشنامه روز شنبه 7 دی ماه در تالار اصلی مجموعه تئاترشهر نمایشنامه خوانی می‌شود و قرار است جمع بزرگی از هنرمندان همراه با فوتبالیست‌ها برای دریافت کمک به مجید بهرامی در این روز گردهم بیایند.

انتهای پیام/ص
برچسب ها: هنر ، دانشجو ، تئاتر شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار