دانشمندان پي برده‌اند که "رژيم غذايي" علاوه بر تغييرات بر پوست، مو و وزن افراد مي‌تواند بسياري از ارگان‌هاي داخلي مفيد بدن را تحت تاثير قرار داده موجب بروز بيماري‌هاي مختلف در افراد شود.

به گزارش خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، پژوهشگران در يک مطالعه جديد پي برده‌اند که تغيير در "رژيم غذايي" مي‌تواند در عرض 24 ساعت باکتري‌هاي روده را در انسان‌ها تغيير بدهد.

گفتني‌است: براساس تحقيقات جديد باکتري‌هاي روده در اثر خوردن غذاهاي مختلف توسط شخص مي‌توانند تغيير کنند.

بررسي‌ها نشان مي‌دهند؛ پژوهشگران با مطالعه بر روي گروهي از داوطلبان دريافته‌اند که آن دسته از افرادي که به طور ناگهاني رژيم غذايي خود را عوض مي‌کنند و بيشتر پروتئين‌هاي حيواني مصرف مي‌کنند يکي از مهمترين باکتري‌هاي بدن به نام Firmicutes در بدن خود کم مي‌کنند.

پژوهشگران دريافته‌اند؛ در عوض رژيم غذايي مبتني بر ميزان سبزيجات و ميوه‌جات بيشتر باعث توليد باکتري‌هاي روده مفيد در بدن مي‌شود.

پژوهشگران دريافته‌اند؛ مصرف مواد غذايي چرب و پروتئين در دراز مدت به دليل ترشح اسيدهاي صفراوي در بدن و افزايش رشد ميکروب‌ها مي‌تواند باعث ابتلاي افراد به بيمارهاي التهابي روده شود.

پژوهشگران توصيه مي‌کنند: افراد حتي چنانچه مي‌خواهند "رژيم غذايي" خود تغيير بدهند اين کار را به آهستگي انجام دهند تا بدن فرصت کافي براي توليد باکتري‌هاي مفيد در دستگاه گوارش را داشته باشد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: غذا ، رژیم ، حیوانی ، پروتئین ، رشد ، میکروب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار