يک هيئت سياسي و امنيتي ترکيه در حال ديدار محرمانه از فلسطين اشغالي و گفتگو با مقامات رژيم صهيونيستي است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه المنار ؛‌ اين هيئت از مقامات صهيونيستي خواسته است به آنکارا اجازه دهد در مسئله فلسطين نقش آفريني کند تا شايد به احياي محبوبيت از دست رفته رجب طيب اردوغان نخست وزير ترکيه کمک کند. 

 اعضاي اين هيئت با مقامات وزارت امور خارجه، شوراي امنيت ملي و نهادهاي اطلاعاتي و امنيتي اسرائيلي که با نظام حاکم بر آنکارا روابط خوبي دارند گفتگو کرده اند. منابع آگاه گفتند مقامات ترکيه در اسرائيل علاوه بر گفتگو در خصوص همکاريهاي امنيتي درباره مسائل منطقه و به ويژه سوريه رايزني مي کنند.

مقامات ترکيه از تل‌آويو خواسته‌اند به آنکارا اجازه بدهد در پرونده منازعه فلسطين و اسرائيل نقش آفريني کند شايد به نظام رجب طيب اردوغان نخست وزير ترکيه کمک کند از شدت بحرانهاي داخلي و خارجي که اين نظام با آن مواجه است کاسته شود. تلاشهاي بي فايده اي در جريان است تا محبوبيت از دست رفته اردوغان که از طريق نيرنگ و فريبکاري و توافق با  اسرائيل در کشورهاي عربي به دست آمده بود بازگردد. 

محبوبيت نظام اردوغان پس از نقش آفريني خائنانه وي به همراه محمد مرسي رئيس جمهور برکنار شده مصر و آمريکا در آتش بس بين حماس و اسرائيل و مشارکت اردوغان در ريختن خون سوريها و باز گذاشتن خاک ترکيه به روي تروريستها از بين رفت.

اين منابع گفتند هيئت ترک با مقامات اسرائيل درباره گشودن کانالهايي با جنبش حماس در نوار غزه گفتگو کرده است. حماس نيز با گشودن چنين کانالهايي مخالفتي ندارد زيرا اردوغان و نظام وي را ياور خود مي داند.

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار