به رغم حضور نظاميان فرانسوي و نظاميان آفريقايي در آفريقاي مرکزي، ناامني در اين کشور همچنان ادامه دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از تلويزيون فرانسه ؛ هرج و مرج در شهر بانگي پايتخت آفريقاي مرکزي نگرانيها را از احتمال کشتاري ديگر افزايش داده است. گروههاي مسلح در اين شهر به تعقيب و گريز يکديگر مي پردازند و مرتکب جنايات زيادي مي شوند. 
نيروهاي نظامي بوروندي که تحت ماموريت سازمان ملل در اين کشور حضور دارند وارد محله مسيحي نشين بانگي شدند.

شماري از جوانان مسلح به قمه و داس در اين محله مشاهده شدند که مي گويند گروههاي شبه نظامي ضد مسلمانان را تشکيل داده اند. آنان مي گويند در برابر تهديدهاي شبه نظاميان سلکا مقاومت مي کنند. اعضاي  سلکا گروهي از شورشيان  مسلمان هستند که در ماه مارس گذشته در کودتايي قدرت را در دست گرفتند.

يکي از جوانان چماق به دست مسيحي گفت :« آنان گفته اند مي خواهند اين محله ها را پاکسازي کنند و همه را بکشند. ما جوانان نيز براي تامين امنيت اينجا حضور يافته ايم و مي خواهيم از خانواده هاي اين محله ها محافظت کنيم.»

در محله مسلمان نشين  بانگي،  مي توان زنان قمه به دست را نيز مشاهده کرد. اين ها نشانگر حملات خونين ميان دو گروه است.  در چنين وضعي  شمار زيادي از غيرنظاميان پايتخت در حال فرار از خانه هايشان هستند. هيچ کس به دعوت ها به تنش زدايي اهميت نمي دهد.  يکي از مسلمانان گفت:« ما با مسيحيان مشکلي نداريم. ما مسلمانيم و مسلح نيستيم. با قمه و چماق  از خانه هايمان دفاع مي کنيم اما به دنبال مشکل سازي نيستيم.»

يکي ديگر گفت :« ما در دام افتاده ايم. اينجا گير کرده ايم.» روز چهارشنبه بارديگر صداي تيراندازي  و شليک گلوله سلاحهاي سنگين در بانگي شنيده شد. سه هزار و هفتصد سرباز نيروهاي آفريقايي و هزار و ششصد سرباز فرانسوي حاضر در اين کشور قادر به برقراري امنيت نيستند.


انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار