درحالي که ميزان آب موجود در سدهاي کشور به 18 ميليارد مترمکعب رسيده، سدهاي استان تهران با کاهش 35درصدي و زاينده رود کاهش 30 درصدي را تجربه مي کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور هم اکنون 18 ميليارد و 400 ميليون مترمکعب به ثبت رسیده است که در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته، تنها 0.4 درصد كاهش نشان می دهد.

حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور در زمان مشابه سال گذشته، حدود 18 ميليارد و 500 ميليون مترمكعب گزارش شده بود.

همچنين حجم آب ورودي به مخازن سدهای کشور نيز از ابتداي سال آبي جاري (مهرماه 92) تاكنون، با يك درصد افزايش در مقایسه با سال آبی گذشته به پنج ميليارد و 630 ميليون مترمکعب رسیده است.

این میزان در مدت مشابه سال آبی گذشته پنج ميليارد و 600 ميليون مترمکعب گزارش شده بود.

میزان حجم آب خروجی از سدهای کشور نیز از ابتداي سال آبي جاري (مهرماه 92) تاكنون، شش ميليارد و 260 ميليون مترمکعب گزارش شده است در حالی که آب خروجی از سدهای کشور در مدت مشابه سال آبي گذشته، پنج ميليارد و 510 ميليون مترمکعب بود.

بر این اساس، حجم آب خروجي از سدهاي كشور در مقايسه با مدت مشابه سال آبي گذشته، 14 درصد افزايش نشان مي دهد.

هم اکنون 39 درصد از حجم مخازن سدهای کشور از آب پر بوده ضمن آنکه مجموع ظرفيت مخازن سدهاي كشور در زمان كنوني 47.4 ميليارد مترمكعب گزارش شده است.

***کاهش 35 درصدی حجم آب موجود در مخازن سدهای تهران

همچنين حجم كنوني آب موجود در مخازن سدهاي تهران 426 ميليون مترمكعب گزارش شده است كه اين ميزان در مقايسه با حجم آب موجود در مخزن سدهاي تهران در زمان مشابه سال آبي گذشته که 658 ميليون مترمكعب ثبت شده کاهش 35 درصدي رانشان مي دهد.

همچنین حجم آب ورودي به مخازن سدهاي تامين كننده آب استان تهران از ابتدای سال آبی جاری تاکنون 146 ميليون مترمكعب گزارش شده است که 22 درصد کاهش در مقایسه با دوره مشابه سال آبی گذشته را نشان مي دهد.

لازم به ذکر است در زمان كنوني تنها 23 درصد از حجم مخازن سدهاي استان تهران از آب پر شده است.

***كاهش 30 درصدي حجم آب موجود در مخزن سد زاينده رود

حجم آب موجود در مخزن سد زاينده رود از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه 92) تاکنون با 30 درصد كاهش در مقایسه با زمان مشابه سال آبي گذشته به 108 میلیون مترمکعب رسیده است.

این میزان در دوره مشابه سال آبی گذشته 155 میلیون مترمکعب گزارش شده بود.

حجم آب ورودي به مخزن سد زاينده رود از ابتداي سال آبي جاري تاكنون به 87.3 میلیون مترمکعب رسیده که این میزان در مقایسه با زمان مشابه سال آبی گذشته 9 درصد كمتر است.

حجم آب ورودی به مخزن سد زاينده رود در زمان مشابه سال آبي گذشته افزون بر 95.6 میلیون مترمکعب ثبت شده بود.

همچنین از ابتدای مهرماه سال جاری (مهرماه 92) تاكنون، 9 درصد حجم مخزن سد زاينده رود از آب پر شده است.

برچسب ها: آب ، سد ، کمبود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار