معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کشور: فضای عمومی کشور برای فعالیت‌های ما در دولت و مجلس خوب است و دولت مصوبه‌ای را به تصویب رسانده که بر اساس آن بخش های گردشگری و صنایع دستی از همه تسهیلات بخش صنعت برخوردار می‌شوند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان، محمدعلی نجفی در دیدار فعالان حوزه گردشگری، سرمایه‌گذاری و صنایع دستی استان کرمان، گفت: باید با تمرکز و دقت بیشتر بر برنامه های مدیریتی ، خود را از این شرایط نامطلوب نجات دهیم و رویکرد و سیاست سازمان میراث فرهنگی، واگذاری فعالیت‌ها به بخش خصوصی و مردم است.

وی افزود:توانستیم با دریافت مجوز، در سال آینده در حوزه گردشگری از امکانات توسعه ارزی و امکانات ریالی استفاده کنیم.

نجفی با اشاره به اینکه، از نظر ظرفیت میراث فرهنگی و گردشگری از کشورهای همسایه بسیار بالاتر و از نظر فعلیت پایین‌تر هستیم، یادآور شد: در سطح ملی و در استان کرمان امکانات ، ظرفیت‌ها و قابلیت‌های زیادی داریم که متاسفانه در سال‌های گذشته نتوانسته‌ایم از این ظرفیت‌ها برای توسعه استان یا کشور استفاده کنیم.

معاون رییس جمهوری گفت: : در بهترین شرایط تعداد گردشگران خارجی در سال گذشته حدود چهار میلیون نفر بوده‌ که82 هزار نفر شمار گردشگران داخلی و 4 هزار و 200 نفر شمار گردشگران خارجی استان کرمان در سال گذشته بوده که رقم پایین و دور از انتظاری است و این نشان دهنده آن است که نتوانسته‌ایم این حوزه را به درستی برنامه‌ریزی و مدیریت کنیم.

نجفی از فرهنگ به عنوان کمربندی در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نام برد که این سه را به یکدیگر وصل می‌کند.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: امیدواریم استانداری و شهرداری کرمان برای حفظ و نگهداری حیات 6 هزار ساله انسانی در این استان تلاش کنند.

وی در ادامه افزود: خوشبختانه کرمان از نظر امنیتی هیچ مشکلی ندارد و گردشگران بسیاری برای بازدید از این استان استقبال می‌کنند.

نجفی در بخش دیگر سخنانش گفت: به زودی مشکل ویزا برای گردشگران خارجی رفع خواهد شد و کمیته‌ای چهار نفره برای حل مسائل فعال شده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.