روابط عمومی شرکت پالایش نفت اصفهان اعلام کرد: این شرکت با تاکید بر نهادینه ساختن ارتباط صنعت با محیط زیست، به کارگیری فناوری های زیست محیطی را سر لوحه برنامه های خود قرار داده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان، روابط عمومی پالایشگاه اصفهان در گزارشی آورده است: تمام فعالیت های دارای پیامدهای زیست محیطی در سطح شرکت زیرنظرکارگروه فنی با حضور کارشناسان و مسوولان این مرکز صورت می گیرد.
این روابط عمومی می افزاید: پالایشگاه اصفهان در زمینه فعالیت زیست محیطی کنترل فرآیند آلاینده های خروجی از شرکت، مدیریت ضایعات و پسماندهای صنعتی و ایجاد و توسعه و نگهداشت فضای سبز بسیار پیشرو بوده است.
روابط عمومی شرکت پالایش نفت اصفهان اضافه می کند: 144 هکتار از 340 هکتار(36درصد) وسعت این شرکت به فضای سبز اختصاص داده شده و این در حالیست که استاندارد فضای سبز برای پالایشگاه ها 20 درصد مساحت کل آنها تعیین شده است.
روابط عمومی پالایشگاه اصفهان آورده است: این شرکت با سازمان حفاظت محیط زیست استان ارتباطی مستمر دارد که در این زمینه می توان به تولید گازوئیل کم گوگرد برای سازمان اتوبوس رانی، جایگزینی سوخت گاز طبیعی به جای سوخت مایع، استحصال گوگرد از مشعل H2S، نصب مبدل های حرارتی Packinox در واحدهای تبدیل کاتالیستی و استفاده از سامانه های جدید کنترل مصرف آب اشاره کرد.
این گزارش حاکیست: این شرکت در سالهای اخیر به طور متوالی با رعایت استانداردهای زیست محیطی و پایش های دوره ای در طرح خود اظهاری و پایش هایی که به طور مستقیم توسط سازمان حفاظت محیط زیست کشور به صورت موردی و بدون برنامه ریزی قبلی صورت می پذیرد، موفق به دریافت گواهی نداشتن آلایندگی از این سازمان شده است.
این روابط عمومی اضافه می کند: پالایشگاه اصفهان در سال 1379 نخستین شرکت پالایشی در سطح کشور بوده که موفق به دریافت گواهینامه بین المللی سامانه مدیریت زیست محیطی 14001 شده است.
همچنین شرکت در سال 1390 موفق به استقرار ویرایش جدید این نظام مدیریتی بر اساس ISO-14001-2004 شده و در این ارتباط گواهینامه بین المللی دریافت کرده است.
شرکت پالایش نفت اصفهان فعالیت خود را در زمینه پالایش نفت خام و تولید فرآورده های نفتی از سال ۱۳۵۸آغاز کرده است و هم اکنون ۲۳درصد از فرآورده های نفتی مورد نیاز کشور را تولید می کند/س.

برچسب ها: اصفهان ، فناوری ، زیست ، محیطی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.