فرماندار محلات با بیان اینکه ایران سهم چندانی از بازار صادرات گل‌وگیاه را در اختیار ندارد، بر لزوم توسعه توانمندی‌ها در این بخش تأکید کرد.

غلامعلی یارمحمدی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ، با بیان اینکه سالانه 152 میلیارد دلار صادرات گل در دنیا انجام می‌شود که متأسفانه سهم کمی از این حجم صادرات به ایران تعلق دارد گفت: شاید سهم ما از این بخش کمتر از 20 میلیون دلار باشد.

وی با تأکید براینکه ظرفیت و توانمندی پرورش، تولید و صدور گل در ایران بسیار بیشتر از میزان یاد شده است گفت: محلات به عنوان بازار ثانویه گل ایران یکی از چهار پایانه گل‌وگیاه را داراست و با توجه به دارا بودن شرایط آب و هوایی و دانش بومی با سابقه بیش از 70 سال می‌تواند نقش مهمی را در توسعه صادرات گل و گیاه در کشور ایفا کند.

وی با اشاره به ارتقای مرکز تحقیقات گل‌وگیاهان زینتی محلات به پژوهشکده، این مهم را در دستیابی به رشد و توسعه در صنعت گل‌وگیاه بسیار مؤثر عنوان کرد.

وی در پایان با مثبت ارزیابی کردن فعالیت این پژوهشکده در اقتصاد گلکاران منطقه و به دنبال آن اقتصاد شهرستان و استان، خاطرنشان کرد: این پژوهشکده می‌تواند با استفاده از دانش بومی گلکاران، در کنار آنها قرار گرفته و با استفاده از ظرفیت‌های موجود و دانش روز، افق‌ها و روش‌های نوین تولید را در برابر دیدگان گلکاران باز کرده و آنان را در بهره‌وری هرچه بیشتر از منابع و امکانات و رشد و توسعه این صنعت یاری کند./س
/
برچسب ها: سهم ، گل ، گیاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.