ایجاد منطقه آزاد تجاری مهران، فرصتی برای گسترش مراودات خارجی معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام با بیان اینکه ایجاد منطقه آزاد تجاری مهران، فرصتی برای گسترش مرواده خارجی، تحول اقتصادی و تجاری با کشورهای همسایه است گفت: امکانات لازم برای راه اندازی زیر ساخت های منطقه ویژه اقتصادی باید فراهم شود.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ حسین کلانتری با بیان این مطلب افزود:  باید تلاش کرد که ظرف مدت یک ماه این کار بزرگ اقتصادی وارد مرحله اجرایی شود.
وی گفت: هماهنگی و همدلی مسوولان، مدیران و به کارگیری بخش خصوصی می تواند به توسعه زیرساخت های منطقه ویژه کمک و آن را تا دهه فجر اجرایی و عملیاتی کند.
کلانتری، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی و تبدیل آن به منطقه آزاد تجاری را راهکار عملیاتی برای توسعه استان برشمرد و افزود: اتصال به کریدور ترانزیتی(شمال-جنوب و شرق – غرب) در راستای گسترش پیوندهای بازرگانی با همسایگان شمالی و شرقی ایران و حتی کشورهای شرق و شرق دور با کشورهای غربی و جنوب غربی ایران از طریق گذرگاه های آسیایی از اهداف خاص منطقه ویژه اقتصادی مهران است.
وی با بیان اینکه پویایی، رونق اقتصادی و دست یابی یه رفاه و مشارکت اجتماعی زمینه ساز تحقق توسعه پایدار است، گفت: منطقه ویژه اقتصادی می تواند در جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی و هم افزایی مثبت با اقتصاد جهانی زمینه های شکوفایی استان و کشور را فراهم آورد.
استان ایلام با 430 کیلومتر مرز دارای بیشترین مراوده بازرگانی و تردد گردشگران مذهبی با کشور عراق است./س
 
 
 
 
انتهای پیام/
 
برچسب ها: منطقه ، آزاد تجاری ، مهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.