استاندار مرکزی گفت: باید استراتژی توسعه را اصلاح کرده و به سمت صنعتی شدن حرکت کنیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ، محمدحسین مقیمی در جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی استان بر لزوم توجه به آبیاری نوین، تغییر الگوی کشت، یکپارچه‌سازی اراضی در جهت توسعه بخش کشاورزی استان تأکید کرد.

وی ضمن اشاره به مصرف 91 درصدی آب در بخش کشاورزی و مصرف چهار درصدی در بخش آب شرب، تصریح کرد: فرهنگ‌سازی در میان مردم امری مهم در کاهش هدر رفت آب است.

استاندار مرکزی بیان داشت: با تخصیص سه تا چهار درصد آب بیشتر به بخش صنعت، اشتغال چند هزار نفری ایجاد می‌شود.

مقیمی همکاری بخش کشاورزی با صنعت و بالعکس را لازمه توسعه استان دانست و عنوان کرد: پتانسیل‌ها و محدودیت‌ها را در استان شناسایی و با یک برنامه‌ریزی کامل به صورت واحد در راستای توسعه استان حرکت کنیم.

وی در پایان، پیرامون اصلاح فرایندهای پاسخ‌گویی به استعلامات در ارتباط با طرح‌های توسعه بخش کشاورزی ضمن تأکید بر تسریع در روند پاسخگویی دستگاه‌های ذیربط گفت: مجوزهای طرح‌های مربوط به کشاورزی و حتی غیرکشاورزی در جهت سلامت اداری و تکریم ارباب رجوع با سرعت بیشتری صادر شود.

عباس مظفری نیز در این جلسه با بیان اینکه کاهش بارندگی و خشکسالی‌های اخیر بخش کشاورزی استان را با چالش‌های جدی مواجه کرده است، اظهار داشت: در زمان ترسالی میزان مصرف آب در بخش کشاورزی 3.1 دهم میلیارد مترمکعب آب بوده و در حال حاضر میزان مصرف آب به 2.1 دهم میلیارد مترمکعب رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: میزان تولید استان از 700 هزار تن به 2.5 میلیون تن رسیده است.

در این جلسه پیرامون بهره‌وری آب از طریق مسدود کردن چاه ‌غیرمجاز و نصب کنتور و بالا بردن راندمان آبیاری از طریق سیستم‌های آبیاری تحت فشار و ایجاد کانال‌های انتقال آب نیز بحث و تبادل نظر شد./س
/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.