استاندار چهارمحال و بختیاری از اثبات حقانیت این استان در غیرقانونی بودن حفر تونل گلاب 2 توسط شرکت آب منطقه ای اصفهان خبر داد.

قاسم سلیمانی گفت: شامگاه گذشته در شورای عالی آب کشور با حضور وزیر نیرو و استانداران چهارمحال و بختیاری، خوزستان و اصفهان حقانیت استان چهارمحال و بختیاری ثابت و مقررشد تا انجام اقدامات کارشناسی در این مورد، ادامه حفر این تونل متوقف شود.
وی افزود: در مورد حفر تونل بهشت آباد هم با توجه به انطباق نداشتن میزان خروجی آب با واقعیت موجود، شیوه غلط انتقال و عوارض منفی آن قرار شد کارشناسی لازم و علمی در این خصوص صورت گیرد.
سلیمانی اظهار داشت: همچنین در این نشست مقرر شد تا برداشت احتمالی از پشت سد بهشت آباد مورد ارزیابی قرار گرفته و شیوه انتقال هم براساس معیار های علمی بررسی شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در شورای عالی آب کشور، راهکارهای مثبتی هم از سوی وزیر نیرو اعلام شد که در آینده ای نزدیک به اطلاع مردم استان چهارمحال و بختیاری می رسد.
انجام طرح ها انتقال آب بین حوضه ای در استان چهارمحال و بختیاری در سال های اخیر باعث ایجاد اختلاف نظرهایی بین مسوولان استان های چهارمحال و بختیاری، خوزستان و اصفهان در این زمینه شده است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.