داور ارشد هاکی مشکلات ورزش هاکی در ایران را بسیار گسترده و ناشی از مدیریت فدراسیون می داند و معتقد است: ورزش هاکی در کل استانهای کشور تعطیل است

به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان، داور ارشد هاکی با تشریح وضعیت ورزش هاکی کشور خواستار توجه بیشتر مسوولان وزارت ورزش و جوانان به این رشته مهم ورزشی شد.
عباس ذوالفقاری با رو به تعطیلی دانستن ورزش هاکی در بسیاری از نقاط هاکی خیز کشور گفت: این ورزش در استانهایی مانند گیلان، کرمانشاه، همدان، فارس، سمنان و اصفهان وضعیت مناسبی ندارد و به عنوان نمونه تهران که زمانی 15 باشگاه هاکی داشت امروز یک باشگاه هم ندارد.
وی این مشکلات را ناشی از مدیریت ˈبهرام شفیعˈ در راس این فدراسیون دانست و گفت: وضعیت داوران هاکی نیز شرایط مطلوبی ندارد و داوران هاکی اعم از بانوان و آقایان چندین بار در نامه هایی به فدراسیون اعلام کرده اند که دیگر داوری نمی کنند.
ذوالفقاری پایین بودن دستمزد و نداشتن امکانات لازم را از مشکلات داوران بیان کرد و گفت: در بازیهای یک ماه قبل در اراک نیز داوران باردیگر بر مشکلات خود تاکید و خواستار رفع آن شدند اما تاکنون توجهی نشده است.
وی در پاسخ به این سوال که چرا با این وضعیت بار دیگر شفیع به عنوان رییس این فدراسیون انتخاب شد گفت: نحوه انتخاب وی با توجه به بازنشسته بودن و نداشتن مجوز از هیات دولت جای سوال و تردید و مورد اشکال است.
این داور با سابقه هاکی ایران، برنامه ورزش و مردم را فرصتی برای مسوولان می داند تا از آن به عنوان تریبون استفاده کنند و شفیع نیز از این برنامه برای لابی و کسب رای استفاده کرده و می کند.
وی گفت: روز قبل از رای گیری ˈخسروی وفاˈ که ریاست مجمع را بر عهده داشت در این برنامه شرکت کرد و مشخص است که در روز مجمع شرایط چگونه می شود.
وی گفت: در حال حاضر نفر دوم انتخابات فدراسیون هاکی با طرح شکایت کار را به نمایندگان مجلس کشانده و در حال بررسی است و نمایندگان با 15 امضاء می توانند زمینه طرح سوال و حتی استیضاح وزیر ورزش را به خاطر مسایل این فدراسیون فراهم کنند.
ذوالفقاری خاطرنشان ساخت: از ورود ˈمحمدرضا طالقانیˈ با آن سابقه ورزشی به مجمع جلوگیری می کنند اما مشخص نیست فردی که سابقه ای در ورزش به جزء برنامه های ورزشی نداشته چگونه می تواند خلاف مقررات رییس فدراسیون شده و بار دیگر ابقاء شود.
این داور وضعیت هیات هاکی استان سمنان را نیز مطلوب ندانست و اظهار داشت: پیش کسوتان هاکی این استان در حال حاضر با هیات استان همکاری نمی کنند و از عملکرد آن رضایت ندارند.
ˈعباس ذوالفقاریˈ از سال 75 در عرصه داوری هاکی فعالیت دارد و از سال 62 به عنوان بازیکن در هاکی فعالیت داشته و حتی برای سالها عضو تیم ملی هاکی بوده است.
مهدیشهر در استان سمنان به عنوان یکی از قطب های مهم هاکی در کشور محسوب می شود و تیم های باشگاهی این منطقه علاوه بر تربیت ورشکاران ملی پوش در رده های باشگاهی صاحب عنوان های کشوری شده است اما در دو سال اخیر این موفقیت ها ادامه نداشته است/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.