استاد حوزه علمیه قم گفت: وهابیون اگر عشق سرشان می‌شد هیچ وقت زائران امام حسین(ع) را پرپر نمی‌کردند؛ آنها بویی از عشق، محبت و انسانیت نبرده‌اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام فرحزاد در جمع زائران بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه در قرآن کریم حدود 100 بار بر مسئله صبر تاکید شده است، بیان کرد: افرادی که از صبر و استقامت بیشتر برخوردار باشند در پیشگاه خداوند محبوب‌تر خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه صبر دارای انواع مختلفی است تصریح کرد: صبر ممکن است در برابر بلا صورت گیرد و یا ممکن است صبر در برابر امتحان لحاظ شود و کسانی که صبر بالایی داشته باشند به قله‌های ظفر و پیروزی دست می‌یابند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه صبر و پیروزی با یکدیگر همراه هستند اظهار کرد: انسان با تکیه بر صبر می‌تواند به قله‌های پیروزی و موفقیت دست یابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه یک سوم آیات قرآن مربوط به داستان‌های مختلف است اظهار کرد: قرآن کریم سراسر بلاغت، هنر، فصاحت و خلاقیت است و هیچ کس نتوانسته حتی آیه‌ای مانند آن بیاورد.

فرحزاد در ادامه با اشاره به اینکه روح دین در پایداری، استقامت و علاقه به بندگان خداوند است ادامه داد:‌ وهابیون اگر عشق سرشان می‌شد هیچ وقت زائران امام حسین(ع) را پرپر نمی‌کردند؛ آنها بویی از عشق، محبت و انسانیت نبرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه احترام به بندگان خدا احترام به خدا و اولیا الهی است بیان کرد: در مبانی دینی بر مسئله محبت به والدین تاکید شده است و هر نگاه محبت آمیز به چهره والدین برابر با یک حج مقبول است که در نامه اعمال به ثبت می‌رسد.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: در کنار احترام به والدین باید احترام به همسر نیز مورد توجه قرار گیرد و برخی از انبیا و اولیای الهی با وجود اینکه همسران بدی داشتند با احترام نسبت به ایشان رفتار می‌کردند.

فرحزاد با اشاره به اینکه خود افراد با اعمالشان هیزم آتش جهنم را مهیا می‌کنند افزود: آتش جهنم نشات گرفته از دروغ، غیبت، دل شکستن، ترور شخصیت و گناهان دیگر است./س


برچسب ها: قم ، وهابی ، بوی ، معرفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.