"بان کی مون"، دبیرکل سازمان ملل متحد روز چهارشنبه رهبران گروه های رقیب در سودان جنوبی را به گفتگو دعوت و عوامل خشونت ها در این کشور را به مجازات تهدید کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ "بان کی مون" در پیامی رادیو تلویزیونی به مردم سودان جنوبی بر حمایت سازمان ملل متحد از مردم سودان جنوبی تاکید کرد.
سازمان ملل متحد تصمیم گرفت شمار نیروهای صلح بان خود در این کشور را دو برابر کند.
"بان کی مون" با اشاره به « حملات نفرت انگیز و نقض جدی حقوق بشر » در سودان جنوبی گفت: « سودان جنوبی با تهدید رو به رو است اما تنها نیست. من می خواهم به شما اطمینان دهم که سازمان ملل متحد در این شرایط سخت در کنار مردم سودان جنوبی خواهد بود .»
وی افزود: « من بار دیگر از رهبران این کشور می خواهم اختلافات خود را به شیوه مسالمت آمیز حل کنند و از مقامات این کشور می خواهم به مسئولیت خود برای حفاظت از غیرنظامیان عمل کنند .»
دبیرکل سازمان ملل متحد گفت:‌ « ما حضور سازمان ملل متحد را تقویت خواهیم کرد، تمام توان خود را برای پایان دادن به خشونت به کار خواهیم گرفت و به شما برای ساختن آینده ای بهتر برای همه کمک خواهیم کرد.»
شورای امنیت سازمان ملل متحد روز سه شنبه اعزام 6000 کلاه آبی دیگر به سودان جنوبی را به منظور محافظت از غیرنظامیان قربانی درگیری و خشونت های قومی و مشارکت در توزیع کمک بشر دوستانه تصویب کرد.
سودان جنوبی از 15 دسامبر با درگیری های شدید رو به رو است و سالوا کر، رئیس جمهور ریک ماشار معاون سابق خود را به تلاش برای کودتا متهم کرده است.
ریک ماشار نیز با رد این اتهام سالوا کر را به تلاش برای حذف رقبای خود متهم کرده است.
این دو رقیب در تلاش برای رسیدن به قدرت از قبیله خود استفاده ابزاری می کنند: ماشار عضو قبیله نوئر و سالواکر عضو قبیله دینکا است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار