استفاده از نوشیدنی‌های گازدار اثرات زیان باری را در بدن انسان به وجود می‌آورد که اگر مردم اطلاع داشته باشند کمتر تمایل به مصرف این نوشیدنی‌های مضر خواهند داشت.

یوسف نیا متخصص قلب و عروق در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: مصرف انواع نوشابه‌های گازدار بیماری‌هایی چون پوکی استخوان، چاقی، پوسیدگی دندان و همچنین تشدید بیماری‌های قلبی را در پی خواهد داشت.

وی افزود: مواد اصلی تشکیل دهنده نوشابه‌های گازدار عبارتند از: اسید فسفویک که موجب کاهش جذب کلسیم و در نتیجه ابتلا به پوکی استخوان را در پی خواهد داشت، مصرف زیاد قند میزان انسولین خون را بالا می‌برد و منجر به افزایش فشار خون و بروز بیماری‌های قلبی می‌شود و کافئین که موجب بروز اضطراب، فشارخون بالا، تپش قلب و بالا رفتن مقدار کلسترول خون می‌شود.

وی اظهار داشت: مقدار کافئین این نوشیدنی‌ها سه برابر بیشتر از سایر نوشیدنی‌های کافئین دار مانند قهوه است. نوشابه‌ها به دلیل داشتن کالری زیاد و شکر باعث چاقی و همچنین پوسیدگی دندان می‌شوند.

یوسف نیا گفت: نوشابه‌های گازدار می‌توانند یکی از عوامل تولید سنگ کلیه باشند.

وی بیان کرد: موارد استفاده از نوشابه‌های گازدار عبارتند از: تمیز کردن اماکن بهداشت، برطرف کردن زنگ زدگی‌ها و همچنین پاک کردن چربی‌ها از لباس می‌تواند باشد.


انتهای پیام/


برچسب ها: نوشیدنی ، اسید ، قند ، کلسیم ، استخوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
روحالاهکیپور
۱۶:۲۲ ۰۷ بهمن ۱۳۹۲
فسفوک
آخرین اخبار