واشنگتن تايمز نوشت «ارلي برد» نشريه نظامي وزارت دفاع آمريکا تعطيل شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ اين روزنامه چاپ آمريکا در پايگاه اينترنتي خود نوشت: وزارت دفاع آمريکا به مجموعه گزارشهاي خبري و مقالات نظامي روزانه خود به نام «ارلي برد» به نفع يک سرويس محدودتر گردآوري مطالب مطبوعات، آن هم فقط براي مقامات بلندپايه، پايان داد. پايان انتشار «خواندنيهاي ضروري» با شمارگان ميليوني براي صاحب منصبان، سياستمداران، صنعتگران و روزنامه نگاران شکايتهايي در پي داشته است.

صدها هزار خواننده وفادار يک نگاه خلاصه بامدادي را به آنچه در امنيت ملي روي مي دهد از دست داده اند. آنها نمي توانند مشترک مورنينگ نيوز جايگزين آن که فقط به دست سيصد مقام قدرتمند پنتاگون مي رسد شوند. سرهنگ استيون وارن مدير عمليات مطبوعاتي پنتاگون که تصميم توقف انتشار ارلي برد را گرفته است فهرستي از دلايل ضعف اين نشريه در عصر اينترنت را بيان کرد.

اعضاي اين سرويس و کارمندان چه در پنتاگون نشسته يا در پايگاهي در افغانستان باشند مي توانند همه مطالب ارلي برد را در اينترنت بيابند.

وارن گفت فرماندهان رزمي چهار ستاره خارج از پنتاگون از قبيل فرماندهي مرکزي آمريکا در تامپا در ايالت فلوريدا و فرماندهي نيروهاي آمريکا در اقيانوس آرام در هاوايي، کارکناني براي گردآوري اخبار دارند.

برخي نشريات شکايت کردند که ارلي برد آنها را از ميليونها بازديد آنلاين (اصل طلايي حرفه خبررساني) محروم مي کرد چون اين نشريه نسخه هايي از اخبار و مقالات منتشر مي کرد و پيوندهايي که خواننده را به ارائه دهنده مطلب هدايت کند در اختيار نمي گذاشتند.

سرهنگ وارن در نامه اي به کارشناسان روابط عمومي پنتاگون براي توضيح دادن درباره تصميم خود نوشت: من طي ماه گذشته دريافتم که ارلي برد به هر گوشه اي از مجتمع صنعتي نظامي مي رسد. اين نشريه به دست صنعتگران، دانشگاهيان و اتاقهاي فکر مي رسد. اين نشريه مجددا در شبکه هاي محرمانه منتشر و براي سازمانهاي دولتي ارسال مي شود و حتي رسانه هاي خصوصي مجددا آنها را بسته بندي مي کنند و مي فروشند. من به راحتي برآورد مي کنم که ماهانه چيزي بين يک و نيم تا دو مليون نفر ارلي برد را مطالعه مي کنند.

وي گفت ارلي برد انرژي تشکيلات دفاعي را که مشغول جنگ و بودجه ها هستند مي گرفت. تحليل و خلاصه کردن ارلي برد و سپس برنامه ريزي راهبرد براي چگونگي واکنش نشان دادن به هر خبر، ساعات کاري و نيروي فکري بيشتري را مي طلبيد.

سرهنگ وارن گفت: احساس کردم هزينه ارلي برد خيلي بالا رفته است. منظورم از هزينه، هزينه مالي نيست بلکه انرژي سازماني است که اختصاص مي يافت. پويايي عجيبي در ارلي برد بود. ارلي برد اين توانايي را داشت که برخي اوقات خبري بسيار محلي و کوچک را به مسئله اي ملي تبديل مي کرد.

انتهای پیام / 
برچسب ها: نشریه ، نظامی ، پنتاگون ، تعطیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار