معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: ترک اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر به باور عمومی تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

بابک دین پرست در سفر به شهرکرد، تصریح کرد: مشکل اصلی در حوزه فرهنگی و پیشگیری از مواد مخدر آن است که از این پدیده شناخت درستی حاصل نشده و مردم نیز نسبت به عواقب اعتیاد آگاهی دارند ولی باور ندارند.
معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، با بیان اینکه اعتیاد به مواد مخدر پس از تصادفات رانندگی، دومین عامل مرگ و میر را در کشور به خود اختصاص داده است، افزود: در موضوع آگاهی بخشی به مردم، مضرات مواد مخدر به درستی تبیین نشده و در موضوع درمان نیز برخی با تبلیغات نادرست و مغرضانه، مبارزه با این بلای خانمان سوز را با مشکل مواجه می کنند.
دین پرست با بیان برخی مصادیق نادرست تبلیغات ترک اعتیاد در کشور نظیر ترک اعتیاد در پنج روز، اضافه کرد: این افراد درمان این بیماری را نیز به سخره می گیرند و جوان نیز با خود می گوید، من که می توانم در پنج روز از شر اعتیاد راحت شوم، پس فعلا به دنبال لذت های آن می روم ولی نمی داند در چه منجلابی گرفتار می شود.
وی ادامه داد: بر اساس آمارهای سازمان پزشکی قانونی کشور، در هفت ماه سال گذشته سه هزار و 56 نفر به دلیل استعمال یا مصرف مواد مخدر جان خود را از دست داده اند و باید اعتراف کنیم که در حوزه اطلاع رسانی دقیق به مردم کم کاری شده است و لازم است آگاهی عمومی مردم به باور عمومی تبدیل شود.
وی اضافه کرد: بر اساس آمارهای سازمان ملل متحد، سال گذشته حداقل 240 میلیون نفر در دنیا حداقل یک بار مواد مخدر را مصرف کرده اند و سالانه 200 هزار نفر در جهان بر اثر آثار سوء ناشی از مصرف مواد مخدر جان خود را از دست می دهند که این آمار در هفت ماهه سال جاری در ایران، هزار و 627 نفر بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش هفت درصدی را نشان می دهد.
معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در پایان سخنان خود با تاکید بر لزوم تداوم سیاست ها در راستای اشتغال معتادان بهبود یافته، اضافه کرد: بر اساس مصوبه دولت، پنج درصد کل بودجه اشتغال کشور به اشتغال بهبودیافتگان از اعتیاد اختصاص می یابد که بر این اساس، 25 هزار بهبود یافته در سال جاری تحت پوشش حمایت های این قانون قرار می گیرند.
دین پرست، سهم موظف سازمان بهزیستی از این تعداد را 15 هزار معتاد بهبود یافته و کمیته امداد امام خمینی (ره) را 10 هزار نفر بیان کرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.