وجود جیوه در بدن برخی ماهی‌ها برای مادران باردار بسیار خطرناک است که توصیه می‌شود از مصرف این ماهی‌ها اجتناب شود.

دکتر لیلا رستمی متخصص زنان و زایمان با بیان اینکه برخی از ماهی‌ها حاوی سطح بالایی از جیوه هستند که می‌تواند به مغز آسیب برسانند  به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: باید این را هم در نظر داشت که اسید‌های چرب امگا 3 در ماهی برای سلامت مغز فرزندان ضروری است به همین دلیل توصیه می‌شود مقدار مناسبی از ماهی را در هفته به دلیل لزوم آن بر مغز جنین در دوران بارداری مصرف کنند.

وی تصریح کرد: زنان بارداری که بیش از سه بار در هفته ماهی مصرف می‌کنند به دلیل بالارفتن میزان جیوه در خونشان سلامت نوزاد خود را به خطر می‌اندازند.

دکتر رستمی در ادامه افزود: قرارگرفتن در معرض جیوه به ویژه برای جنین در زمان رشد اعضای داخلی بدنش خطرناک است و می‌تواند به آسیب‌ عصبی، کلیوی و مغزی و همچنین مانع از رشد نوزاد شود.

وی اظهار داشت: زمانی که مادران باردار ماهی مصرف می‌کنند، مواد آن جذب دستگاه گوارش وی شده و وارد جریان خون می‌شود و عناصر جیوه و یا متیل جیوه از جفت می گذرد و به جنین می رسد.

وی خاطر نشان کرد: توصیه می شود؛ از مصرف ماهی‌هایی که سطوح بالایی جیوه دارند مانند کوسه ماهی، شمشیر ماهی و ماهی مخالی( ماکارل) پرهیز کنند و به جای آنها به سراغ نرم تنان صدف‌دار مانند میگو بروند که جیوه کمتری دارند.


انتهای پیام/

برچسب ها: باردار ، ماهی ، جیوه ، رشد ، عصبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار