دومين گردهمايي مشترك معاونان و مديران كل استان ها صبح روز چهارشنبه در اردوگاه شهيد باهنر تهران برگزار شد .

به گزارش خبرنگاراجتماعي باشگاه خبرنگاران  علي اصغر فاني وزير آموزش و پرورش در اين گردهمايي هم افزايي در كار تيمي را محور سخنان خود قرار داد و افزود: مديراني كه با استفاده از جلب اعتماد ميان همكاران مي توانند در سازمان خود هماهنگي بوجود آورند موفق ترند.
 
وزير آموزش و پرورش، مهمترين آسيب مديريتي در نظام آموزش و پرورش و راه هاي بهبود و پويايي مديريت كلان آموزش و پرورش را براي مديران ارشد ستادي تشريح كرد و اظهار داشت : كار مدير، حفظ اعتماد بين اعضاي تيم است و بايد به ياد داشته باشيم تيم هايي موفق ترند كه در سازمان خود اعتماد متقابل با كاركنان و مخاطبان ايجاد مي كنند.
 
وي ، با بيان پنج عامل مهم در ايحاد اعتماد گفت : صداقت، شايستگي، ثبات، وفاداري به اهداف و روراستي با مخاطبان بيشترين تاثير را در ايجاد اعتماد دارد .
 
فاني در ادامه با اشاره به اين كه  در كار تيمي، تكيه كردن به قدرت قانوني كارساز نيست، تصريح كرد: مديراني كه صرفا با اتكاء به قدرت قانوني مي خواهند مديريت كنند، توفيقي ندارند چرا كه  دوره مديريت‌هاي اين چنيني گذشته است .
 
وي با تاكيد بر اينكه تيم كاري نسبت به گروه هم افزايي بيشتري دارد، افزود : افراد در تيم حساب شده انتخاب مي شوند و توانمندي هاي خود را در راستاي اهداف و برنامه‌ها به كار مي بندند اما گروه از رابطه متقابل و وابستگي دو يا چند نفر به وجود مي آيد و لزوما اين رابطه متقابل به هم افزايي مثبت نمي انجامد، اما در يك تيم كاري پديده هم افزايي مشاهده مي شود و به همين دليل مورد توجه صاحب نظران قرار گرفته است.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار