پژوهشگر مسائل خاورمیانه و مدرس دانشگاه، تصویب پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران مبنی بر مقابله با افراط گرایی و خشونت را نشانه صلح طلبی ایرانیان و فازدوم گفت و گوی تمدن ها عنوان کرد.

علیرضا نظری اسفنگره، با اشاره به تصویب پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران مبنی بر مقابله با افراط گرایی و خشونت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، گفت: در حالی که دشمنان بر طبل جنگ می کوبند و به عقیده خود، همه گزینه ها را روی میز گذاشته اند، تصویب این پیشنهاد آب سردی بر آتش جنگ طلبی دشمنان بود.
وی تصویب این پیشنهاد را با رای قاطع اعضا و تحقق همه بندها و مصوبه های آن را به منزله زمینه ساز تعالی منزلت ایرانیان و بازگشت به شکوه و عظمت گذشته در میان هجمه های کینه توزانه دشمنان عنوان کرد و افزود: تصویب این پیشنهاد، گام نخست در فاز جهانی نرمش قهرمانانه را محقق می کند.
نظری اسفنگره تصویب پیشنهاد رئیس جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل را نشان دهنده نفی خشونت در جمهوری اسلامی و توجه این کشور به حقوق بشر خواند و گفت: اگر امروز نظام جمهوری اسلامی، رفتارهای خشونت بار را نفی می کند به دلیل آن است که خود نیز بارها قربانی خشونت و نابرابری بوده است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.