رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان فیروزکوه گفت: با تمهیدات و اقداماتی که صورت گرفت، ارزان ترین شب یلدای شهرستان های استان تهران در فیروزکوه به ثبت رسید.

ˈجواد سیاحˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهارکرد: بحمدالله هم اینک یک رکود قیمتی در کل بازار شهرستان حاکم است که علت اصلی آن نامشخص است، اما ادامه این روند نویدبخش شب عید خوبی برای مردم است.

وی گفت: عواملی همچون تولید انار در روستای ˈمحمودآبادˈ، نزدیکی به استان مازندران و تامین مرکبات و مولد بودن شهرستان در تولید سیب درختی و البته نزدیکی به شهرستان دماوند، موجب شد تا یکی از کم حاشیه ترین شب های یلدای چند سال اخیر شهرستان را از نظر قیمت اقلام میوه ای شاهد باشیم.

سیاح افزود: در این شب بطور نمونه انار با کیفیت محمودآباد با قیمت حداکثر کیلویی چهار هزار تومان، انواع سیب درختی با قیمت کیلویی سه هزار و پانصد تا چهار هزار تومان و شیرینی تر با قیمت حداکثر کیلویی 11 هزار تومان در اختیار مردم قرار گرفت.

وی تصریح کرد: پیش از این و با برگزاری جلسات توجیهی، با فروشندگان توافق شد که سود بیشتر در فروش بالا است تا در این زمینه با در نظر داشتن توان مالی مردم به فروش اقدام کنند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان فیروزکوه خاطرنشان کرد: با قانع کردن اصناف مختلف و فروشندگان و تثبیت قیمت های به وجود آمده، بازار شهرستان به لحاظ فروش رونق خوبی داشت و این مساله به ویژه در واحدهای میوه و شیرینی فروشی به روشنی به چشم می خورد.

وی در خاتمه نسبت به وجود اقلام مختلف کالایی و مایحتاج ضروری مردم در سطح بازار اطمینان خاطر داد و گفت: بجز گوشت مرغ که به علت افت و خیز قیمتی نهاده های دامی با نوسان قیمتی روبروست، مشکل خاصی در منطقه وجود ندارد و کالاهایی نظیر برنج هندی و آمریکایی، روغن نباتی و شکر به اندازه کافی در سطح خواروبار فروشی ها، خرده فروشی ها و عمده فروشی ها موجود است./س


برچسب ها: یلدا ، فیروزکوه ، عید ، انار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.