معاون حقوقی و مجلس سازمان اوقاف و امورخیریه کشور از توزیع اوراق وقفی برای نخستین بار در کشور خبر داد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ حجت الاسلام محمد مهدی حاتمی در همایش وقف و رسانه، گفت: وقف و مشارکت در امور خیریه از زمانهای دور در کشور ما رواج داشته و تا به امروز نیز شاهد حضور چشمگیر مردم در اینگونه فعالیت های خیر هستیم.

وی افزود: توزیع اوراق وقفی به دلیل مشارکت همگان در کارهای خیر بنا بر توانایی مالی است که هر کس به اندازه خود از این اوراق خریداری می کند.

معاون حقوقی و مجلس سازمان اوقاف و امورخیریه کشور ادامه داد: با تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان در امسال رقمی حدود 100 میلیارد تومان اوراق وقفی در اختیار مردم کشور قرار داده خواهد شد.

حجت الاسلام حاتمی بیان کرد: هر کس بنا بر توانایی مالی خود از این اوراق خریداری می کنند و زمانی که این نقدینگی جمع شد در کارهای خیر از آنها استفاده می شود.

وی افزود: بناها و فعالیت های خیری که با این رقم ها ساخته می شود به نام تمام خریداران اوراق ثبت می شود و نام این افراد به عنوان خیر برده خواهد شد.

معاون حقوقی و مجلس سازمان اوقاف و امورخیریه کشور ادامه داد: این اوراق طی چند ماه باقیمانده از امسال به فروش خواهد رسید و امیدواریم برای سال آینده نیز این رقم با هماهنگی بانک مرکزی افزایش یابد.

حجت الاسلام حاتمی در خصوص موقوفات جدید در کشور نیز، گفت: کار های خیر همچنان در کشور ما به طور فعال انجام می شود و امسال نیز تاکنون یک هزار و 800 وقف جدید به ثبت رسیده است./س

انتهای پیام/



برچسب ها: اوراق ، وقفی ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.