آیت الله مصباح یزدی گفت: در این مسیر نیز باید ابتدا امام(ره) را بشناسیم و سپس بتوانیم به درک واقعی تبعیت از مقام معظم رهبری و ولایت فقیه دست پیدا کنیم.

 
 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت الله مصباح یزدی ظهر امروز در دیدار جمعی از پاسداران حفاظت انصار المهدی با اشاره به اینکه خدمت کردن در نظام اسلامی خدمت کردن در دستگاه ولی عصر(عج) است اظهار کرد: بر اساس این دیدگاه هیچ پست و مقامی بالاتر از خدمت کردن در یک نظام اسلامی نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: یکی از آروزهای علمای بزرگ اسلام خدمت کردن در دستگاه امام زمان (عج) بوده است و حال که این توفیق نسیب ما شده باید از این فرصت کمال استفاده را داشته باشیم.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) تصریح کرد: امام خمینی (ره) نیز خود را فدایی امام زمان(عج) می دانستند و این موضوع سبب تعجب مردم دیگر کشورهای دنیا شده بود تاجایی که از ما می پرسیدند این چه کسی است که رهبر ایران جان خود را فدای او می کند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه بالاترین خدمت برای تشیع فعالیت در دستگاه امام زمان(عج) است خاطر نشان کرد: خدمت در این دستگاه بر اساس مال نیست بلکه به خاطر ارزش آن است که فرد می تواند در آن دنیا سربلند باشد و به درگاه الهی نزدیک تر باشد.

وی با بررسی این موضوع که هرچه اخلاص فرد در عمل بیشتر باشد به درگاه الهی نیز نزدیک تر می شود عنوان کرد: تفاوت ارزش ها در دستگاه الهی بین زمین و تا آسمان است و نمی توان با معیارهای دنیوی آن را مقایسه کرد برای مثال مگر می شود نماز اولیای الهی را با نماز بندگان معمولی مقایسه کرد؟

آیت الله مصباح یزدی با اشاره به روایتی از پیامبر گرامی اسلام(ص) اظهار کرد: اگر تمام تاریخ عبادت های خود را در یک کفه طرازو قرار دهند باز هم با یک ضربه شمشیر حضرت علی(ع) برابر نمی کند و این نشان دهنده اهمیت بالای اخلاص در عمل و تفاوت آن بین انسان ها و اولیای الهی است.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: تمام کسانی که در دستگاه نظام اسلامی نیز فعالیت می کنند دارای ارزشی برابر نیستند زیرا درجه اخلاص و عمل افراد با یکدیگر متفاوت است و بر همین اساس ممکن است فردی دارای پستی بالا باشد اما نتواند از آن بهره لازم را ببرد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه باید حلقه اتصال بین حکومت امام زمان (عج) و نظام اسلامی را شناخت تصریح کرد: در این مسیر نیز باید ابتدا امام(ره) را بشناسیم و سپس بتوانیم به درک واقعی تبعیت از مقام معظم رهبری و ولایت فقیه دست پیدا کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در مسیر خدمت در نظام اسلامی آفت های بسیاری وجود دارد که باید هرفرد آسیب های شغل خود را شناسایی کند زیرا تنها با دوری از آفت ها و گناه است که فرد می تواند به درگاه الهی نزدیک شود./س
برچسب ها: قم ، آیت الله ، مصباح ، یزدی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.