مهمترین عناوین روز گذشته به شرح زیر می باشد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ 
مقامات ارشد صهیونیست از ایالات متحده امریکا خواهان قطع جاسوسی و چک کردن ایمیل‌های رهبران سابق این کشور شدند، قضیه‌ای که موجب تنش در روابط این دو متحد شده است.
وزنامه صهیونیستی معاريو در مقاله‌اي خواستار همکاري اسرائيل و عربستان برضد ايران شد.
پايگاه اينترنتي روزنامه المنار فلسطين اعلام کرد رژيم صهيونيستي از آلمان خواسته است با وساطت نزد ايران از این کشور کمک بگیرد تا به اطلاعاتي درباره سرنوشت خلبان ناپديد شده اسرائيلي در لبنان دست پيدا کند.
منابع خبري از انفجار يك خودروي بمب گذاري شده در شهرک نهاريا در سرزمين هاي اشغالي خبر دادند.
پايگاه دبكا فايل وابسته به سرويس اطلاعاتي رژيم صهيونيستي از لغو طرح استقرار نيروهاي اسرائيلي در منطقه غور اردن از سوي وزير امورخارجه آمريكا خبر داد.
رئيس بانک مرکزي سوريه از کمک‌هاي ايران و روسيه تشکر کرد.
"مایکل مک فال"، سفیر آمریکا در مسکو اعلام کرد مهم‌ترین زمینه همکاری روسیه و آمریکا در سال آینده برنامه هسته‌ای ایران است.
روسيه بر اهميت حضور جمهوري اسلامي ايران در نشست ژنو2 براي حل بحران سوريه تاکيد کرد.
رویترز ضمن انتشار مجدد یادداشت منتسب به رئیس‌جمهور کشورمان مدعی شد این مطلب با تأیید نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل در انتشارات تابعه شامل روزنامه آلمانی منتشر شده است.
"سرگئی ریابکوف"درباره روند امحای تسلیحات شیمیایی سوریه گفت : روسیه، نزدیک به دو میلیارد دلار به این منظور اختصاص داده که این مبلغ به زودی به سازمان ملل تحویل داده می‌شود .
نوآم چامسکي با اشاره به بحران سوريه و غيرممکن بودن برداشتن بشار اسد در مرحله انتقالي تصريح کرد ايران از نگاه آمريکا و متحدانش بويژه اسرائيل، به سبب برنامه هسته اي اش جدي ترين تهديد محسوب مي شود و اين در حالي است که مردم کشورهاي عرب بر خلاف حکام آنها ايران را تهديد نميدانند.
لابی صهیونیستی در امریکا در تلاش است تا مانع انتشار بخش 28 صفحه‌ای گزارش طبقه‌بندی شده کنگره در مورد دست داشتن این رژیم در حملات تروریستی 11 سپتامبر شود.
آويگدور ليبرمن ،‌وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی خواستار بازداشت مجدد سامر العيساوي شد .
ميسل سليمان رئيس جمهور لبنان در سخناني در كركي گفت : رئيس جمهوري صلاحيت خود را از قانون مي‌گيرد نه از طرف هاي سياسي . وي همچنين عيد ميلاد مسيح را تبريك گفت.
نخست وزیر مصر انفجار اخیر در استان الدقهلیه را جنایتی تروریستی با هدف ایجاد ترس و وحشت در میان مردم و ضربه زدن به فرایند سیاسی کشور دانست.
رهبر كاتوليك هاي جهان به مناسبت ولادت حضرت مسيح(ع) خواستار دعاي براي توقف خونريزي ها در سوريه شد.
شبكه الميادين در خبري فوری از استعفاي وزير محيط زيست تركيه از سمت خود خبر داد.
نبيل فهمي، وزير امور خارجه مصر اظهار داشت : قاهره خواستار گسترش روابط با ايران به عنوان يک کشور موثر در خاورميانه است.
رسانه‌های آمریکایی به نقل از یک منبع نزدیک به رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید فاش کردند که باراک اوباما درصدد طلاق دادن همسرش است.
"سرگئي لاوروف" ، وزير خارجه روسيه امروز با همتاي مصري اش در رابطه با برخي مسائل از جمله کنفرانس "ژنو 2 " تلفني بحث و گفتگو كرد.
مفتي اعظم سوريه در سخناني بر حمايت ملت اين كشور از دولت و بشار اسد تاكيد كرد و مخالفت خود را با اقدامات بيگانگان در انتخاب رئيس جمهور جديد براي اين كشور ابراز داشت.

برچسب ها: بین الملل ، عناوین ، خبر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار