نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، تصویب پیشنهاد رییس جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل مبنی بر نفی خشونت و مقابله با افراطی گری را بیانگر صلح طلب بودن دین اسلام و نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد.

حجت الاسلام محمدعلی نکونام با اشاره به تصویب پیشنهاد رئیس جمهوری مبنی بر مقابله با افراط گرایی و خشونت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، گفت:امروز ایران می تواند به عنوان رئیس جنبش عدم تعهد، آغازگر حرکتی فراگیر در جهت مبارزه با خشونت و افراطی گری در جهان باشد.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران خود، قربانی خشونت و ترور بوده است، اضافه کرد: روح تعالیم اسلامی و اصول محکم نظام جمهوری اسلامی با خشونت و ترور مخالف بوده است و تصویب این طرح نیز شرایطی را فراهم می کند که جمهوری اسلامی ایران به عنوان پرچمدار مقابله با خشونت و افراطی گری و تروریسم، حرکت عظیمی را در عرصه بین المللی آغاز کند.
امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه ایران هیچگاه در تاریخ خود متجاوز نبوده بلکه در برابر متجاوزان از حریم خود دفاع کرده است، اضافه کرد: تصویب این پیشنهاد، نگاه رفیع جمهوری اسلامی به موضوع نفی خشونت و جنگ را در مجامع جهانی نشان داد.
نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: تصویب طرح پیشنهادی ایران مبنی بر جهان علیه خشونت و افراطی گری از سوی جمهوری اسلامی ایران که خود همواره هدف افراطی گری ها با حمایت استکبار جهانی بوده است را حرکتی قابل توجه در جهت دفاع از قربانیان ترور و رفع خشونت عنوان کرد.
حجت الاسلام نکونام با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت های این مصوبه در راستای تبیین مظلومیت نظام جمهوری اسلامی در عرصه بین الملل، گفت: اگر از ظرفیت های مجامع بین المللی به خوبی استفاده شود، تصویب قطعنامه پیشنهادی ایران در سازمان ملل می تواند به حرکتی پیشگیرانه در جهت افزایش افراطی گری های موجود در جهان تبدیل شود.
نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال وبختیاری همچنین با تبیین جایگاه ایران در عرصه بین الملل، افزود: موضوع جهان عاری از خشونت و افراطی گری، با توجه به حضور فعال و مؤثر و تعیین کننده جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین الملل، حرکتی جدی در مقابله با تروریسم جهانی ارزیابی می شود.
امام جمعه شهرکرد در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی به عنوان تنها مخالف، با تصویب قطعنامه پیشنهادی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل مخالفت کرد افزود: مخالفت رژیم غاصب صهیونیستی با این قطعنامه، واقعیت دیگری را برای افکار عمومی جهان آشکار کرد و این مخالفت به جهانیان نشان داد که امروز این رژیم تنها حامی خشونت و تروریسم است. /س
برچسب ها: تصویب ، پیشنهاد ، مجمع ، صلح طلب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.