با آزمایش های انجام شده از حجاج ورودی به استان آذربایجان غربی، موردی از ویروس کورونای جدید مشاهده نشده و تمامی حجاج سالم هستند.

 

با آزمایش های انجام شده از حجاج ورودی به استان آذربایجان غربی، موردی از ویروس کورونای جدید مشاهده نشده و تمامی حجاج سالم هستند.

وحید حقیقی معاون فنی مرکز بهداشت آذربایجان غربی در گفتگویی با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: نتایج تمامی نمونه های ارسالی از حجاج آذربایجان غربی، منفی هستند که این امر نشان از مراقبت مناسب حجاج در زمان حج تمتع دارد. وی اضافه کرد: امسال مراقبت های لازم و ویژه بهداشتی از یک هزار و 460 نفر از حجاج در پنج پرواز بازگشتی از عربستان توسط تیم های بهداشتی پایگاه مراقبت های بهداشتی مرزی مستقر در فرودگاه بین المللی ارومیه انجام شد که نتایج بسیار مثبتی داشت. معاون فنی مرکز بهداشت آذربایجان غربی با اشاره به دریافت 217 برگ فرم های خود اظهاری حجاج از مدیران کاروانها در زمان ورود به کشور اظهار کرد: در این دوره 140 نفر از حجاج بازگشتی دارای علائم تنفسی بودند که از 35 نفر نمونه برداری گلو از نظر آنفلوانزا و کورونا ویروس جدید انجام شد که مورد خاصی مشاهده نشد. حقیقی حضور تعداد زیادی از حجاج از کشورهای مختلف در یک مکان با احتمال آلودگی را مهمترین عامل در بروز نگرانی در خصوص مسائل بهداشتی عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه از وضعیت بهداشتی و درمانی کشور مقصد و حجاج دیگر کشورها، اطلاعات دقیقی وجود ندارد در صورتی که در ارائه مراقبتهای بهداشتی و درمانی سهل انگاری شود، احتمال همه گیری بیماریهای واگیر در کشور وجود دارد که به دلیل اهمیت این موضوع، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان، خدمات ویژه ای را در زمان ورود حجاج انجام می دهد./ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.