رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری زرندیه گفت: سنددار کردن اراضی ملی به نام دولت حفاظت از بیت المال است

میرهاشمی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، افزود: تاکنون برای بیش از 322 هزار هکتار از اراضی ملی زرندیه سند مالکیت صادر شده است و حدود 60 هزار هکتار از اراضی ملی این شهرستان فاقد سند مالکیت هستند.

وی با بیان این که تلاش برای ثبت اراضی فاقد سند مالکیت به نام دولت در حال انجام است، گفت : سنددار کردن این اراضی با هدف احراز مالکیت دولت بر روی عرصه های ملی صورت می گیرد و با سنددار شدن آن تصرفات و تخلفات نسبت به این اراضی کاهش خواهد یافت.

میرهاشمی گفت: چنانچه اراضی ملی سند مالکیت به نام دولت داشته باشند، در صورت تجاوز و تصرف، قابلیت دفاع افزایش می یابد و این اقدام راهکار مناسب قانونی برای مبارزه با پدیده زمین خواری و جلوگیری از تخریب و تصرف به این اراضی است.

به گفته وی، زرندیه بیشترین میزان اراضی بیابانی استان مرکزی را دارد که به علت نزدیکی به پایتخت و نیز داشتن آب و هوای مناسب با مشکل زمین خواری و تصرف اراضی ملی از سوی افراد سودجو مواجه است.

وی افزود : جنگل ها، مراتع و منابع طبیعی موهبت های الهی و سرمایه های عظیمی هستند که نقش تعیین کننده ای در اکوسیستم و محیط زندگی انسان ها دارند.

میرهاشمی افزود: استان مرکزی دارای 490 هزار هکتار اراضی بیابانی و کویری است که 270 هزار هکتار از آن در زرندیه واقع شده است./س
 
/
برچسب ها: سنددار ، اراضی ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.