رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌شرقی گفت: با وجود 8 هزار صادرکننده غیرنفتی در کشور هنوز صادرات غیرنفتی به ظرفیت‌ها و ارقام لازم دست نیافته است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ، عظمایی در دیدار با جمعی از فعالان بازرگانی استان اظهار کرد: تولید در کشور باید براساس صادرات شکل گیرد و دولت ملزم به توجه و تمرکز بیشتر نسبت به رونق مجدد صادرات غیرنفتی کشور است.

وی افزود: با وجود 8 هزار صادرکننده غیرنفتی در کشور هنوز صادرات غیرنفتی به ظرفیت‌ها و ارقام لازم دست نیافته هرچند که این امر در استان آذربایجان‌شرقی از وضعیت نسبی بهتری در مقایسه با کل کشور برخوردار است و ظرفیت‌های موجود برای صادرات در استان خوب بکار گرفته شده است و این مهم نیز حاصل تعامل و تلاش‌های موثر فعالان اقتصادی استان و دستگاه‌های مرتبط است.

عظمایی افزود: رونق صادرات غیرنفتی تسریع کننده بهبود و پویایی اقتصاد ملی و تقویت کننده پول ملی است و بهبود معیشت و وضع اقتصادی مردم را نیز غیرمستقیم در پی دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: مصوبه‌های غیرکارشناسی در طول سال‌های اخیرمانع رشد بیشتر صادرات غیرنفتی گردید و عوامل و موانعی چون بحث مالیات بر صادرات و محدودیت اقلام صادراتی، رکود در توسعه افزون‌تر صادرات غیرنفتی را باعث شد به همین دلیل امروز باید سیاست‌گذاری‌ها برای دستیابی به ارزش افزوده بیشتر در صادرات غیرنفتی انجام گیرد/س

برچسب ها: صادرکننده ، غیرنفتی ، وجود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.