آنست‌ های ( سگ های زنده یا‌ب) امداد و نجات در آینده ای نزدیک با تزریق میکرو‌چیپ در زیر پوست بدنشان به شناسنامه ی الکترونیکی که حاوی مشخصات آن هاست مجهز می شوند.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در مرکز آموزشهای سگ های زنده یا‌ب (آسنت‌) کل تحقیقات مربوط به سگ ها و آموزش و نگهداری آن ها صورت می گیرد.  
 
در حال حاضر سازمان امداد و نجات 80 قلا‌ده سگ زنده یا‌ب در کل کشور، که در هر استان 2 تا 4 سگ دارا است نژاد 90 درصد آن ها ژرمن است.  
 
به گفته رئیس مرکز آموزشهای سگ های زنده یا‌ب، مرتضی تیموری توله های 3 تا 6 ماهه بر اساس آمادگی آموزش پذیری و زمان پذیری شان انتخاب می شوند و پس از آموزش های اولیه برای آموزش های خاص آماده می شوند.  
 
سگ های زنده یا‌ب در نگهبانی موفق نیستند و تا زمانی که مربی به او دستوری نداده باشد کاری نمی‌ کند.  
 
به طور مثال هنگامی که مربی به او دستور پارس، می دهد، پارس می کند و مربی به او خوراکی یا وسیله ای مورد علاقه ا‌ش را هدیه می دهد.  
 
تیموری در خصوص شایعه ی حمله ی  یکی از سگ های هلال احمر گفت: از سال76 هنوز آمار و گزارشی مبنی بر آنست‌ های امدادی به مردم، داده نشده است و مورد مطرح شده مربوط به یکی از شرکت های خصوصی بوده که متاسفانه به علت شباهت لباس سگ ها به هم،‌به نام هلال احمر تمام شد.  
 
سگ های زنده یا‌ب به هیچ وجه به کسی حمله نمی‌ کنند، مگر آنکه مورد آزار و اذیت قرار بگیرند که فقط در این صورت، با پارس کردن از خود دفاع می کنند.  
 
در مرکز آموزش های آنست های سازمان امداد و نجات، دامپز‌شک هر روز بهداشت و سلامتی سگ ها را بررسی می کنند.  
 
بزرگترین خطری که آسنت‌ ها را تهدید می کند، در حوادث و زمانی است که سگ عملیات جستجو را انجام می دهد و گاهی بر اثر وسایل آسیب زا به خصوص در زلزله و آوار، به علت فرو رفتن جسم تیز در بدن شان دچار آسیب می شوند که البته مربی ها با اصول امدادی آشنا هستند و خود آنست شان را در محل حادثه درمان موقت می کنند.  
 
امروز آنست ها دارای شناسنامه کاغذی هستند ولی در آینده ای نزدیک، با قرار دادن وسیله ای الکترونیک به نام میکر‌وچیپ در زیر پوستشان،‌ شناسنامه ی الکترونیکی خواهند داشت.  
 
تمامی اطلاعات سگ ها اعم از نژاد، سن، جنسیت، نحوه تغذیه و حتی واکسن های تزریقی را در خود درج می دهد که با استفاده از دستگاه خو‌اصش، این اطلاعات قابل دریافت است.  
 
میکرو‌چیپ نیاز حضور 24 ساعته مربی کنار آنست را از بین می برد.  
 
یکی از برنامه ها‌یی که برای اجتماعی کردن آنست ها وجود دارد، تفریح در بین مردم و در پارک ها‌ست.
 
میزان پیشرفت آنست ها در آموزش ها بستگی به تمرینات مکرر مربی دارد.  
 
تام، توله ی 6 ماهه ای است که در بین جمعیت انبوه مربی خود را پیدا می کند.  
 
"اسکار‌"  توله ی 3 ماهه کوچکترین توله و "اشلی‌" 7 ساله بزرگترین توله ی مرکز آموزشی آنست ها‌ست ؛ سگ ها پس از 8 سال، سرانجام به مربی خود داده می شوند.  
انتهای پیام/  

برچسب ها: آنست ، مربی ، سگ ، توله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار