این روزها بلند ترین تپه های شنی دنیا در شرق استان کرمان بهترین شرایط را برای اسکی دارند !

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان ، این روزها برخی از پیست های اسکی کشور چشم انتظار برف هستند اما در مناطق گرمی مثل شرق استان کرمان ، مردم سالها رنگ برف را ندیدن چه برسد به اسکی روی برف ، جایگزین جالبی به دست طبیعت برای آنها طراحی شده است .

تپه های بلند مملو از شن های نرم و البته گرم ریگان زمینه" اسکی بر روی شن" را فراهم کرده است .

رییس اداره ورزش وجوانان ریگان در این باره به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت : برای اولین بار به صورت آزمایشی اسکی روی شن در بلند ترین تپه های شنی دنیا در ریگان انجام شد که با استقبال خوب اسکی بازان همراه بود .

محمد جواد قربانی افزود : با توجه به اینکه تپه های شنی ریگان مکان مناسبی برای برگزاری مسابقات اسکی روی شن هستند برنامه هایی برای ایجاد پیست اسکی در دستور کار قرار گرفته است .

وی خاطر نشان کرد:دراین تپه های شنی قرار است مکانهایی مجزا برای اسکی بازان خانم وآقا فراهم شود .

ریگان آماده پذیرایی از ورزشکاران

معاون عمرانی وبرنامه ریزی فرماندار ریگان گفت : این شهرستان به دلیل وجود بلند ترین تپه های شنی دنیا می تواند قطب اسکی و ورزشهای زمستانی کشورشود.

محمد صادق داد الله پور افزود : این شهرستان آمادگی کامل را برای برگزاری مسابقات اسکی روی شن دارد.

وی با اشاره به اینکه تپه های شنی ،هم برای ورزش و هم برای شن درمانی مناسب هستند خاطرنشان کرد : با سرمایه گذاری در جذب گردشگر در این زمینه می توان وضعیت اقتصادی منطقه را بهبود بخشید .

معاون عمرانی وبرنامه ریزی فرماندار ریگان به آب و هوای مطبوع ریگان در این فصل سال اشاره کرد و یاد آور شد :تمام راه های ورودی به شهرستان باز است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد .

بلند ترین تپه های شنی دنیا با ارتفاع 75 متر در روستای علی آباد پشت ریگ، شهرستان ریگان در استان کرمان واقع شده است ./س

گزارش از: موسی ملائیان

برچسب ها: شن ، برف ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.