نماینده مردم سرخس در مجلس شورای اسلامی از ساخت دانشکده صنعت نفت در شهرستان مرزی سرخس در آینده نزدیک خبرداد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، احمد سجادی در بازدید از پالایشگاه خانگیران با اعلام این خبر افزود: امروز در صنعت نفت باید علم را در کنار اقتصاد به کار گرفت که در همین زمینه پیگیری های تاسیس دانشکده صنعت نفت انجام شده و مجوزهای آن هم از سوی مهندس زنگنه وزیر نفت صادر شده است.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی با اشاره به اینکه برای تاسیس این دانشکده بودجه ای در نظر گرفته شده است اظهارداشت: مدیریت ساخت این دانشکده با وزرات نفت خواهد بود و کار ساخت آن از سال 93 آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد تنها مجتمع گازی شرق کشور به شمار می رود تصریح کرد: در هر حال ما باید علم و اقتصاد را در یک جهت به پیش ببریم و نیروهایی که در صنعت نفت و گاز مشغول به کار خواهند شد نیاز به آموزش در این حوزه را دارند که امیدواریم با ساخت این دانشکده، نیروهای توانمند جذب این صنعت شوند.

سجادی با اشاره به الحاق تاسیسات ذخیره ‌سازی گاز شوریجه به پالایشگاه خانگیران بیان کرد: پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد باید برای جوانان تحصیل کرده خطه مرزی سرخس و روستاهای اطراف این مجتمع گازی، اشتغال ایجاد کند که با برگزاری آزمون های استخدامی امیدواریم این جوانان در تاسیسات ذخیره سازی جذب شوند تا اشتغال جوانان شهرستان مرتفع گردد.

نماینده مردم سرخس در مجلس با اشاره به عدم گازرسانی به تعدادی از روستاهای اطراف پالایشگاه خانگیران، خواستار پیگیری مسئولان برای گاز رسانی به روستاهای حوزه انتخابیه خود شد.

گفتنی است: پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد در شرق کشور، تامین کننده گاز طبیعی شش استان کشور شامل خراسان رضوی، شمالی، جنوبی، گلستان، مازندران و بخشی از استان سمنان است. /ش


برچسب ها: دانشکده ، نفت ، شرق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.