مدیر عامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران با اشاره به گزارش کنترل بهداشتی آب آشامیدنی بیش از 700 بوستان تهران در 6 ماهه نخست امسال گفت:نمونه گیری آب موجود در بوستان های تهران به طور مستمر انجام می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،  دکتر حسن علی غفاری مدیرعامل شرکت شهر سالم  با اشاره به اینکه کار نمونه گیری و آزمایش آب موجود در بوستان های تهران به طور مستمر و منظم انجام می شود، گفت: مرکز بهداشت این شرکت در راستای اجرای طرح های نظارتی و بهداشتی خود در دوره 6 ماهه نخست امسال اقدام به بیش از 900 مورد نمونه برداری از آب شرب و مصرفی بوستانها و فضای سبز در مناطق 22 گانه شهر تهران کرده است .
 
وی خاطرنشان کرد: بر این اساس تعداد کل نمونه های برداشته شده از بوستان ها و فضاهای سبز، 967 مورد بوده است که از کل نمونه های برداشته شده ، تنها 10 مورد عدم تطابق با استانداردها وجود داشت که موارد مورد نظر به مناطق مربوطه اعلام و رفع اشکال شد.
 
دکتر غفاری افزود: همچنین در کل نمونه های برداشته شده از بوستان ها طی 6 ماه ابتدایی امسال ، 7 مورد در معرض خطر آلودگی بوده اند که با همکاری مناطق شهرداری تهران اقدامات لازم در خصوص رفع خطر انجام شد.
 
وی با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی درخصوص آب آشامیدنی بوستان ها به شهروندان، خاطرنشان کرد: کارشناسان مرکز بهداشت شرکت شهر سالم از تابلوهای آگاهی دهنده و هشدار دهنده آب موجود در بوستان ها نیز به صورت ادواری بازرسی های لازم را به عمل می آورند تا تابلوها در محل مورد نظر قرار داشته و همچنین توسط شهروندان به نحو مناسبی قابل رویت باشند.
 
وی تصریح کرد: این برنامه با هدف قطع دسترسی افراد به نقاطی از شبکه های آبرسانی داخل بوستان ها و اماکن مورد نظر که آب جاری در آنها قابل شرب نیست انجام می شود .
 
غفاری تصریح کرد :  ضمن انجام بررسی های کارشناسی فنی و لازم مانند پیشگیری از اختلاط آبهای شرب و آبیاری با تعیین نقاط اختلاط آنها، مرمت بخش هایی از شبکه های داخلی مذکور که دارای فرسودگی و یا جنس نامناسب بوده اند، جایگزینی منابع تامین آب مانند: چاه و مخزن و ... با منابع تامین آب سالم و تحت کنترل نیز از دیگر اقداماتی است که انجام می شود.
انتهای پیام/
برچسب ها: شهر ، سالم ، بهداشت ، آب ، بوستان ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار