سازمان حفاظت محیط زیست در مناطق حفاظت شده، قائم مقام کلیه دستگاه های دولتی به شمار می رود؛ و از این رو با هر گونه تغییر کاربری غیرمجاز در این مناطق به شدت برخورد می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان سمنان از صدور سه ماه و یک روز حبس، هشت صد میلیون ریال جریمه و قلع و قمع کلیه بناهای غیر مجاز برای یک مورد تخلف تغییر قانون کاربری اراضی در یکی از مناطق حفاظت شده این استان خبر داد.
 شخصی که در یکی از مناطق حفاظت شده استان سمنان اقدام به تغییر کاریری اراضی کشاورزی کرده بود؛ با پیگیری شورای حفاظت از اراضی و منابع طبیعی استان،سازمان جهاد کشاورزی و محیط زیست به هشت صد میلیون ریال جریمه و سه ماه و یک روز حبس و قلع و قمع کلیه بناهای غیر مجاز محکوم شد.
حمید ظهرابی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: هر گونه ساخت و ساز و توسعه در مناطق حفاظت شده بایستی بر اساس طرح جامع و تفضیلی مدیریت منطقه، صورت گیرد.
وی ادامه داد: سازمان حفاظت محیط زیست در مناطق حفاظت شده، قائم مقام کلیه دستگاه های دولتی به شمار می رود؛ و از این رو با هر گونه تغییر کاربری غیرمجاز در این مناطق به شدت برخورد می شود.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان سمنان ضمن هشدار به متخلفین،تصریح کرد: هر گونه تغییر کاربری جدید در مناطق حفاظت شده و اراضی زراعی و باغی علاوه بر قلع و قمع بناهای احداثی، مشمول مجازات های کیفری شدیدی نیز می شود./ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.