امروزه در جامعه معضلات گوناگونی وجود دارد که به هم وابسته‌اند و تنها با آموزش و کار فرهنگی برطرف می‌شود.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، چندی پیش خبری مبنی بر افزایش روند رو به اعتیاد زنان در جامعه منتشر شد که این خبر نه تنها برای همگان ناراحت کننده است، بلکه در خود گویای بسیاری از حرف و سخن‌هاست. 

عبدالله امیدی، جامعه‌شناس درباره افزایش مصرف مواد مخدر صنعتی در بین زنان به خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: نباید اعتیاد را به تنها یک معضل دانست بلکه عوامل و عوارض گوناگونی وجود دارد که باعث بروز یک معضل اجتماعی و به نسبت پیامدهای ناشی از ان می‌شود. 

این جامعه‌شناس با بیان اینکه امروز در جامعه معضلات فراوانی وجود دارد، گفت: بنابر آمار اگر یک معضل و آسیب اجتماعی در جامعه بروز کند معضل‌های دیگری با خود همراه دارد.
 
به گفته امیدی برای مثال اگر در جامعه معضل اعتیاد افزایش یابد به همین ترتیب طلاق، سرقت و انواع بزه‌های اجتماعی هم افزایش می‌یابد. 

امیدی خاطرنشان کرد: بنابر قانون نسبیت هر کنشی، واکنشی به دنبال دارد و هر فعالیتی به نسبت خوب یا بد اثرات آن به خود فرد و جامعه برمی گردد. 

وی تأکید کرد: پس برای کاهش آسیب‌های اجتماعی تنها باید به عوامل فرهنگی توجه کرد و از‌‌ همان ابتدا جلوی بروز آسیب‌های اجتماعی و ابتلای افراد را گرفت و این اقدام فقط با آموزش محقق می‌شود. 

گزارش از زهرا سلیمانی

برچسب ها: اعتیاد ، زنان ، جامعه ، معضل ، آسیب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار