مدیرکل دفتر بودجه و برنامه‌ریزی استانداری آذربایجان غربی گفت: رشد اقتصادی در سایه تعامل نزدیک دولتمردان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی امکان‌پذیر است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، علی رزمجو در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه که در سالن جلسات استانداری آذربایجان غربی ترتیب یافت، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اهداف دولت در تنظیم بودجه سال 1393 رشد اقتصادی کشور است، که این موضوع در سایه همکاری بخش دولتی و خصوصی تحقق یافتنی است.

وی ضمن بیان اینکه بعد از هشت سال لایحه بودجه در زمان مناسب و قانونی به مجلس شورای اسلامی و دستگاه‌های اجرایی تقدیم شده است، ادامه داد: سال 1391 لایحه بودجه سال 1392 در پایان اسفند ماه به مجلس تقدیم شد، به طوری که این تاخیر سازمان‌ها را در اجرای مسئولیت‌ و برنامه‌ریزی دچار مشکل کرد.

وی با اشاره به اینکه بودجه 1393 نخستین بودجه دولت تدبیر و امید قلمداد می‌شود، افزود: این بودجه بر سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و چشم‌انداز 20 ساله مبتنی بوده و اهداف مختلف از جمله کنترل تورم، رشد اقتصادی، مشارکت بخش خصوصی و استمرار اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها را دنبال می‌کند.

وی اهتمام به انضباط بودجه‌ای و مالی، اصلاح نظام مدیریتی و مالکیتی، افزایش بهره‌وری شرکت‌های دولتی، توسعه رقابت‌پذیری در فعالیت‌های اقتصادی، کاهش انحصارطلبی، توسعه صادرات غیرنفتی، تقویت تعامل‌های منطقه‌ای، کاهش فاصله طبقاتی بین دهک‌ها و اشتغالزایی را راهبردهای اساسی در بودجه سال آینده عنوان کرد./س

برچسب ها: تحقق ، بودجه ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.