معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات ایلام گفت: پس از اتمام موفقیت آمیز ساخت درب های حرم حضرت عباس ، استان ایلام متولی ساخت حرم حضرت عباس (ع) است و این ستاد در حال فراهم کردن مقدمات ساخت دو پنجره برای این حرم مطهر در سال جاری است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ علی چراغی پور با بیان این مطلب گفت: برای ساخت این پنچره ها همانند دو درب پیشین از هنرمندان و استاد کاران ماهر کشور استفاده می شود.
وی افزود: برنامه ریزی برای ساخت این دو پنجره همچنان ادامه دارد و برآورد دقیق از مقدار هزینه مورد نیاز و لوازم و تجهیزات ساخت آن در دست بررسی و طرح ریزی است.
معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان ایلام با تاکید بر اینکه  ساخت پنجره های حرم مطهرحضرت عباس (ع) امسال آغاز می شود.
چراغی پور یادآور شد: رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات ایلام نماینده حرمین شریفین حضرت امیرالمومنین و حضرت عباس علیها السلام در استان است که مردم خیر کشور در همه جای ایران اسلامی می توانند نذورات و کمک های نقدی یا غیر نقدی نیت شده برای این دو حرم مطهر را به ایشان تحویل دهند.
وی ادامه داد: افراد می توانند نذورات غیر نقدی شامل انواع مصالح ساختمانی و آهن آلات، ظروف یکبار مصرف، و مواد غذایی را نیز به این ستاد تحویل دهند.
وی شاخص ترین عملکرد این ستاد تاکنون را ساخت دو درب حرم حضرت عباس (ع) موسوم به  باب القبله  و  باب امام محمد باقر (ع)  دانست و بیان کرد: 11 میلیارد ریال برای ساخت این درب ها در مجموع هزینه شده که پنج میلیارد ریال آن از سوی مردم استان ایلام جمع آوری و مابقی این هزینه را افراد نیکوکار سایر نقاط کشور متقبل شده اند.
معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات ایلام افزود: دو کیلوگرم طلا ، 800 کلیوگرم مس خالص و 300 قطعه مینیاتور برای ساخت این دو درب به کار برده شد و جنس چوب مورد استفاده دربها نیز از چوب عاج و فوفَل است.
چراغی پور یادآور شد: دو شماره حساب 151059352401514(بانک انصار) و 0107976232008(بانک ملی) آماده دریافت نذورات و وجوه نقد مردم استان ایلام برای بازسازی حرم مطهر ائمه اطهار(ع) است.
وی گفت: ستاد بازسازی عتبات عالیات ایلام دارای 350 عضو افتخاری است و برای جذب افراد بیشتر نیز به منظور همکاری در بازسازی ائمه معصومین علیهم الاسلام در کشور عراق آمادگی دارد./س
 
 
 
 
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.