عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که مصادیق نامهربانی با سبک زندگی دینی سازگاری ندارد، اظهار کرد: پرونده سازی و تهمت زدن به یکدیگر از جمله مهمترین مصادیق نامهربانی در جامعه اسلامی است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، آیت الله سید احمد خاتمی در مراسم عزاداری دهه آخر صفر در حسینیه امام خمینی (ره) مشهد، با تاکید بر ضرورت کمک به نیازمندان، عنوان کرد: امام حسین(ع) از پیامبر اکرم(ص) نقل می کنند که ایشان می فرمایند، نامسلمان است کسی که سیر بخوابد در حالی که همسایه اش گرسنه باشد.

وی افزود: پرونده سازی علیه یکدیگر از جمله مصادیق نامهربانی است که متاسفانه در انتخابات دور قبل مجلس شورای اسلامی شاهد آن بودیم که کاندیداهای اصولگرا به جان یکدیگر افتادند و برای دوستان خود پرونده سازی کردند.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر این که انفاق نکردن از دیگر مصادیق نامهربانی است، اظهار کرد: امام صادق(ع) می فرمایند که اگر فردی خانه ای دارد و مومنی نیاز به آن داشته باشد و می توانست خانه را به وی دهد، اما این کار را انجام نداد، خداوند متعال بهشت را به او عطا نخواهد کرد.

وی ادامه داد: تهمت زدن به مسلمانان در بخشهای مختلف اعم از سیاسی، اخلاقی، فردی و گروهی از مصادیق نامهربانی است که در حال حاضر در جامعه اسلامی ما رواج یافته است.

آیت الله خاتمی با اشاره به این که مصداق دیگر نامهربانی، سخن سرایی است، تصریح کرد: امام صادق(ع) در همین خصوص می فرمایند، کسی که مومنی را از چشم بیاندازد، خداوند او را از ولایتش خارج می کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: این مصادیق نامهربانی با سبک زندگی دینی سازگار نیست.

وی خاطرنشان کرد: همه ائمه معصومین(ع) در طول تاریخ برای این آمدند تا سبک زندگی ما، سبک زندگی دینی شود.

برچسب ها: پرونده ، کشور ، تهمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.